تکه ای از متن پایان نامه :

  

جو عاطفی مناسبی در کلاس ایجاد کند تا دانش آموزان با اشتیاق در فرایند یادگیری شرکت کنند و همکاری مناسب را داشته باشند. معلم بایستی از تجارب و توانایی لازم در تجزیه و تحلیل مسائل اجتماعی برخوردار باشد (توتکله، 1389، ص 33). آموزش و می کنند. دانش آموزانی که فاقد هدف در زندگی و فاقد توانایی ارتباطات شخصی خوب و تکریم به خویش می باشند.

2-6-2-1 اصول برنامه های آموزش و پرورش انسانگرایانه

  • بشر ها تمایل دارند استعدادهای خود را شکوفا کنند، پس اگر شرایط مناسب فراهم گردد دانش آموزان به سطوح بالاتر رشد خواهند رسید.
  • افراد می توانند خود را هدایت و رهبری کنند، از این رو هر چه دانش آموزان به سمت بلوغ و رشد حرکت کنند، بهتر و بیشتر می توانند یادگیری را براساس تشخیص خود انجام دهند.
  • خودپنداره جزئی جدایی ناپذیر از جریان یادگیری و رشد دانش آموزان می باشد. پس انسانگرایان کوشش می کنند فضایی بر کلاس درس حاکم کنند که تسهیل کننده دستیابی به خود پنداره مثبت باشد (میلر، 1383، ص 201).

یکی از انسانگرایان معروف کارل راجرز می باشد، که نسبت به بشر نظری مثبت دارد. از نظر وی بشر موجودي اجتماعي، واقع بين، پيشرونده به سوي رشد و تكامل، هدفدار و اعتماد پذير می باشد و در صورتي كه شرايط مناسب باشد توانايي خود شكوفايي دارد. همچنین وی معتقد می باشد كه بشر تمايل ذاتي به خود شكوفايي، تحقق اهداف ارگانيسم و حفظ تماميت خود دارد. اين تمايل ذاتي موجب کوشش و فعاليت انساني و سبب خود رهبري، خود نظمي، تسلط بر نفس، استقلال، مسئوليت و اجتماعي شدن بشر مي گردد. اگر شرايط محيطي سرشار از صفا و صميميت و پذيرش باشد، احساس ارزشمندي و دوستي و محبت در فرد به وجود می آیدو به خويشتن نگري مثبت خواهد انجاميد (شفیع آبادی،1389).

از موضوعاتي كه آموزش و پرورش انسانگرايانه به آن توجه كرده، رشد خودپنداره و مهارت های ارتباطی دانش آموزان می باشد. مطابق با نظر راجرز بشر در اصل هم به ارضاي نيازهاي شخصي و هم به ايجاد ارتباط نزديك و صميمانه با ديگران نياز دارد.

     طبق پژوهش‌هاي انسانگرايانه، خودپنداره مثبت و پيشرفت تحصيلي به هم مربوط هستند. خودپنداره جزئي جدايي‌ناپذير از جريان رشد و يادگيري دانش‌آموزان می باشد. از اين رو    در واقع می توان گفت، در

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید                     

 

 
شما می توانید تکه های دیگری از این مطلب را در شماره بندی انتهای صفحه بخوانید              
 

 دانلود  رایگان فایل دموی این پایان نامه

 ( فقط حاوی صفحات فرد و حداکثر فقط 50 صفحه  با فرمت ورد ) :

پایان نامه ارزيابی ضرورت و خلاء های موجود در آموزش مهارت‌های زندگی دانش آموزان مقطع متوسطه شهر اصفهان

دانلود  رایگان فایل دموی این پایان نامه

 ( فقط حاوی صفحات فرد و حداکثر فقط 50 صفحه  با    فرمتPDF ) :

پایان نامه ارزيابی ضرورت و خلاء های موجود در آموزش مهارت‌های زندگی دانش آموزان مقطع متوسطه شهر اصفهان