تکه ای از متن پایان نامه :

 

بازار رقابت انحصاری: از تعداد زیادی خریدار و فروشنده تشکیل می گردد که برای داد و ستد کالا از قیمتهای مختلفی بهره گیری کرده و کالاهایشان نسبت به هم متمایز می باشد که در کیفیت،  طرح،  ویژگی و خدمات با هم متفاوتند،  لذا فروشندگان برای قسمتهای مختلف بازار کالاهای متفاوتی را با قیمت،  بسته بندی و تبلیغات متفاوت عرضه می نمایند و این بازار کمتر تحت تاثیر خط مشی های بازاریابی قرار می گیرد.

2-9-2- کشف مدیریت سود

یک عامل بنیادی در آزمون مدیریت سود در شرکتها،  تخمین عامل اختیار و اعمال نظر مدیران در تعیین سود می باشد. مطالعه ادبیات مبتنی بر مدیریت سود،  بیانگر وجود رویکردهای متفاوت با شناسه ای مختلف در تخمین و اندازه گیری اختیار مدیریت در تعیین سود گزارش شده می باشد. یکی از مهمترین این رویکردها،  مبتنی بر کاربرد اقلام تعهدی اختیاری به عنوان شاخصی برای تعیین و کشف مدیریت سود در واحدهای تجاری می باشد. هیلی،  دی آنجلو و جونز،  در طی انجام مطالعاتی در زمینه مدیریت سود،  با به کارگیری اقلام تعهدی برای کشف مدیریت سود اقدام به ارایه مدل هایی کرده اند که در تحققات بعدی،  بارها آزموده شده اند. دچو و همکاران با ارایه مدلی که از آن پس «مدل تعدیل شده جونز»،  نام گرفت،  این مدل را با مدل های جونز،  هیلی ودی آنجلو و نیز مدل صنعت،  مورد مقایسه قرار دادند و این نتیجه رسیدند که مدل تعدیل شده جونز از قدرت بیشتری برای کشف مدیریت سود در واحدهای تجاری برخوردار می باشد.

یکی  از ترفندهای مدیریت برای تحقق هدف مهم هر واحد تجاری یعنی افزایش ارزش سهام, مدیریت سود می باشد. مدیریت سود و مدیریت سود ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند. مدیریت سود موجب کاهش مدیریت سود می گردد،  هر چند که عدم مدیریت سود در یک واحد اقتصادی تضمینی برای کیفیت بالای سود (با کیفیت بالای اطلاعات حسابداری) نیست: زیرا عامل های دیگر در تعیین مدیریت سود موثرند. با این حال اگر این عوامل مشخص باشند می توان ارتباط قوی تری بین مدیریت سود و مدیریت سود ترسیم نمود (لو[1]،  2008).

پژوهش ها نشان داده می باشد که نوسان کم و پایدار سود،  حکایت از کیفیت آن دارد. به این ترتیب،  سرمایه گذاران با اطیمنان خاطر بیشتر در سهام شرکت هایی سرمایه گذاری می کنند که طریقه سود آنها باثبات تر می باشد. سود و ارزش دفتری هر سهم معیاری برای ارزشیابی شرکت می باشند. پس قابلیت اتکای سود بر میزان مربوط بودن آن در تعیین ارزش  شرکت موثر می باشد. هنگامی که سود قابل اطمینان نیست بازار اطلاعات دیگر مانند ارزش دفتری را مبنای ارزشگذاری و تصمیم گیری قرار می دهد. پس انتظار می[1].Lo

شما می توانید تکه های دیگری از این مطلب را در شماره بندی انتهای صفحه بخوانید              

 

 

 

 دانلود  رایگان فایل دموی این پایان نامه

 ( فقط حاوی صفحات فرد و حداکثر فقط 50 صفحه  با فرمت ورد ) :

پایان نامه مطالعه ارتباط بین قدرت بازار تولید، ساختار صنعت ومدیریت سود در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید                     

دانلود  رایگان فایل دموی این پایان نامه

 ( فقط حاوی صفحات فرد و حداکثر فقط 50 صفحه  با    فرمتPDF ) :

پایان نامه مطالعه ارتباط بین قدرت بازار تولید، ساختار صنعت ومدیریت سود در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران