دانلود پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه :

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید                     

 مسئولیت مدنی متصدی در قراردادهای حمل و نقل دریایی بین‌الملل تطبیقی

قسمتی از متن پایان نامه :

 

روش و چارچوب پژوهش

این پژوهش در زمره تحقیقات توصیفی – تحلیلی می باشد که با روش کتابخانه­ای مطالعه گردیده می باشد و با تکنیک گردآوردی داده از طریق فیش برداری پیش رفته می باشد. شیوه بحث تطبیقی می باشد که مانند غالب مطالعات تطبیقی در آن بیشتر از آنکه بر مشابهات تمرکز گردد بر وجوه تفارق تمرکز خواهد گردید. بعلاوه این پژوهش قصد ندارد که به شکل گسترده آراء دادگاه­ها را در این زمینه مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد. بلکه بیشتر قصد دارد تا مقررات کنوانسیون­های بین‌المللی را توصیف، مقایسه و تحلیل نماید.

پژوهش، در یک مقدمه، سه فصل و نتیجه گیری پایانی تنظیم گردیده می باشد.

فصل اول پژوهش به «کلیات» اختصاص دارد و طی دو مبحث آغاز مفاهیم اساسی پژوهش شامل مسئولیت مدنی، مفهوم متصدی حمل و نقل دریایی و مفهوم قرارداد حمل و دریایی را ارائه می‌دهد و مبحث دوم به معرفی تاریخچه و حیطه اعمال مقررات سه گانه بین­المللی، لاهه- ویزبی، هامبورگ و روتردام می­پردازد.

فصل دوم پژوهش «مبنای مسئولیت متصدی و موارد معافیت از آن» عنوان یافته و طی آن در دو مبحث آغاز مبنای مسئولیت متصدی حمل و نقل مورد مطالعه تطبیقی قرار گرفته و سپس موارد معافیت متصدی از مسئولیت و شرایط آن در یک رویکرد تطبیقی بحث می­گردد.

فصل سوم پژوهش به «شرایط جبران خسارت و حدود مسئولیت متصدی» تصریح دارد و طی آن در دو مبحث آغاز شرایط جبران و سپس محدودیت‌های مسئولیت متصدی در کنوانسیون‌های سه گانه مورد مطالعه قرار گرفته و در پایان نتیجه گیری از مطالب پژوهش انجام و پیشنهادات اصلاحی ارائه می­گردد.

شما می توانید تکه های دیگری از این مطلب را در شماره بندی انتهای صفحه بخوانید              

 

 

 

 

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

سؤالات پژوهش

1- سؤال اصلی

مبنا و حدود مسئولیت متصدی حمل و نقل دریایی و موارد عدم آن مطابق قواعد معاهده­های بروکسل، ویزبی و هامبورگ چیست؟ حقوق داخلی کشورمان در این باره به چه نحوی از قواعد بین­المللی تبعیت می­کند.

2- سؤالات فرعی

– کنوانسیون­های سه گانه، از حیث اختصاص بار اثبات، چگونه در روابط مدعی و متصدی حمل و نقل تعادل مستقر نموده اند؟

– میزان، معیار و محدودیت مسئولیت متصدی حمل و نقل در هر یک از کنوانسیون­های سه گانه چگونه مستقر گردیده می باشد؟

– طرفین دعوی، دادگاه صالح و مرور زمان در دعاوی مسئولیت علیه متصدی به چه شکل می باشد؟