فرمت word : دانلود : بررسی بارشناختی بیرونی آموزش به شیوۀ چند رسانه ای مبتنی بر الگوی طراحی آموزشی مریل

دانلود پایان نامه

شما می توانید تکه های دیگری از این مطلب را در شماره بندی انتهای صفحه بخوانید              

تکه ای از متن پایان نامه :

 

     شناخت گرایان بر تحلیل یادگیرنده[1] تأکید می کنند. به هنگام طراحی آموزشی بر اساس این دیدگاه، بایستی به ساختار های ذهنی یادگیرنده توجه گردد. طراحان آموزشی بایستی تأثیر فعال یادگیرنده را در نظر داشته باشند و فرصت ها و تجارب یادگیری را به زندگی واقعی آنها نزدیک سازند.

استاد شاگردی شناختی[2] همخوانی داشته باشد( کاراگیورگی، 2005؛ به نقلِ زنگنه، 1391). در واقع می توان پیش فرض های کلی رویکرد ساختن گرایی را به توضیح زیر بیان نمود:

– دانش از طریق تجربه ساخته می گردد.

– یادگیری نتیجه ی تفسیر فردی از دانش می باشد.

–  یادگیری یک فرآیند فعال می باشد که در آن معنا بر مبنای تجربه، توسعه پیدا می کند.

طراحی آموزشی ساختن گرایانه                                                 

یکی از عوامل مهمی که در دهه ی 1990 بر طراحی آموزشی تأثیر گذاشت، گرایش طراحان و تخصصان آموزشی به رویکرد ساختن گرایی بود. طراحی آموزشی ساختن گرایانه روشی یادگیرنده محور می باشد که در جایگاه های آموزشی و یادگیری، فرد را فعال، برای ساخت دانش می داند. در طراحی آموزشی مبتنی بر این رویکرد، رعایت اصولی می تواند اثربخشی آموزش را دو چندان کند و یادگیری پایدارتری را به ارمغان بیاورد. مانند: 1- بهره گیری از فعالیت های اصیل یا همان جایگاه های زندگی واقعی خارج از آموزشگاه، که محتوا و مهارت ها را برای یادگیرندگان مربوط و معنی دار می سازد و سبب می گردد تا دانش آموز مهارت ها و محتوا ها را ارزشمند و قابل کاربرد بداند. 2-  بهره گیری ی دانش آموز از دانش موجود خود برای ساختن معنی های تازه، که یادگیرندگان را در خود سامان گری[3] یاری می رساند. 3- بهره گیری از یادگیرندگان ماهرتر برای کار کردن با یادگیرندگان غیرماهر، که همان روش استاد شاگردی شناختی می باشد. 4- بهره گیری از آموزش بالا به پایین، یعنی آغاز مفهوم های مشکل و پیچیده تر ارائه می[1]– Learner analysis

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید                     

[2]– Cognitive apprenticeship

[3]– Self-regulation

 

 

 

 

 دانلود  رایگان فایل دموی این پایان نامه

 ( فقط حاوی صفحات فرد و حداکثر فقط 50 صفحه  با فرمت ورد ) :

پایان نامه مطالعه بارشناختی بیرونی آموزش به شیوۀ چند رسانه ای مبتنی بر الگوی طراحی آموزشی مریل

دانلود  رایگان فایل دموی این پایان نامه

 ( فقط حاوی صفحات فرد و حداکثر فقط 50 صفحه  با    فرمتPDF ) :

پایان نامه مطالعه بارشناختی بیرونی آموزش به شیوۀ چند رسانه ای مبتنی بر الگوی طراحی آموزشی مریل

این نوشته در پایان نامه های ارشد ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.