منبع تحقیق : دانلود پایان نامه ارشد با عنوان : ارزیابی کیفیت خدمات همراه بانک از دیدگاه مشتریان بانک صادرات شهر بندرعباس

دانلود پایان نامه

تکه ای از متن پایان نامه :

 

اين نوع خدمات همان خدمات معمول بانكي می باشد كه از طريق شبكه موبايلي  ارائه مي گردد كه توجه بانك هارا شديدا به اين معطوف نموده امكان بينظير خدمات موبايلي در كاهش هزينه هاي ارائه خدمات بانكي می باشد به عنوان نمونه بررسي كه در German Bank آلمان صورت گرفت نشان مي دهد هزينه يك تبادل بانكي از طريق گيشه بانك به گونه متوسط دو دلار ميباشد در حاليكه ارائه همان خدمات از طريق شبكه بانكداري موبايلي تنها 15 سنت هزينه در بر دارد (POUSTTchi& et al 2004 )

 

به گونه كلي  خدمات بانكداري همراه را از لحاظ توع ارتباط ميتوان به 4 دسته تقسيم نمود كه در جدول زير توضیح داده شده اند .

جدول 2-1: انواع خدمات بانکداری همراه

انواع خدمات بانکداری همراه
نوع توضیحات مثال
شما می توانید تکه های دیگری از این مطلب را در شماره بندی انتهای صفحه بخوانید              
اطلاعیه ها و هشدارها

(Notification and Alerts)

به مقصود آگاه کردن مشتری از تراکنشهایی که در مورد حساب وی انجام شده یا بایستی انجام گردد، ارایه می شوند.

ـ واریز شدن وجوه به حساب مشتری از سوی شخص ثالث

ـ فرار سیدن سررسید قسط وام اطلاعات (information)

اطلاعات مربوط به تراکنش ها و موجودی حساب در مقاطع خاص

ـ موجودی حساب

ـ چند تراکنش

ـ آخرین وضعیت وام دریافتی درخواستها (Application)

ارسال یک درخواست ( تقاضا نامه ) توسط مشتری در مورد حساب یا تراکنش خاص

ـ درخواست صدور دسته چک یا یک سند بانکی

ـ درخواست عدم پرداخت یک چک

*در كنار همه اين عوامل مثبت ، چند عامل منفي وجوددارد مانع تفوق كامل بانكداري همراه بر نوع الكترونيكي آن گشته می باشد مهمترین این موانع عبارتند از :