عنوان کامل پایان نامه کارشناسی ارشد :  دگردیسی زیبایی شناسی، در سینمای مستند جدید ایران 

تکه ای از متن پایان نامه :

حقیقت ثانوی تنزل داد؛ به صورت های بی دوامی که ما از واقعیت واقعی انتزاع می کنیم؛و این واقعیتی که صورت ها از آن انتزاع می گردد، برای ارسطو همین جوهرهای منفردی می باشد که پیرامون خود لمس و حس می کنیم. در قرون وسطا، اشیای واقعی چیزهایی هستند که اهمیتی نمادین دارند؛ نمادهای دینی و مقدس پیامی فرا حقیقی به واقعیت ها می دهند و به آن ها بقا و معنا می بخشند. حال آن که جنبه های صرفاً مادی اشیا، حقیقت کمتری دارند و صرفاً زمینی،بی ارزش و ناقص هستند. در دوره ی رنسانس اموری حقیقی محسوب می شدند که قابل شمارش باشند و کرارتاً توسط حواس نظاره گردند. ذهن بشر به یک زیر لایه ی مادی صلب که زیر بنای داده های حسی می باشد، پیمی برد اما این زیر لایه، از واقعیت کمتری برخوردار می باشد؛ زیرا از قابلیت کمّی شدن و نظاره پذیری اش کاسته می گردد. در نهایت در عصر مدرن واقعیت به ماده اتمی اسناد گردید که دارای دینامیک یا انرژی می باشد.

سؤال از حقیقت همواره پرسشی بوده می باشد درمورد ی جهت گیری، کانون تمرکز، آن چه بایستی تصدیق نمود و دغدغه اش را داشته باشیم؛پس نباید شگفت زده شویم اگر واقعیت مجازی امری بحث انگیز باشد و از تعریف گریزان باشد. ایجاد لایه ای جدید از واقعیت ، عزم جدّی ما را می طلبد و به کار گیری منتها درجه ی کنکاش و تخیل ، مخصوصاً به این دلیل که برای ما تکنولوژی و واقعیت در حال ترکیب و امتزاج می باشند.

 

از زمان «پیتاگوراس»(1) تا «ارسطو» (2)، از «براکلی»(3) تا «راسل»(4)، حس فلسفی ما از واقعیت متکی بر بینایی بوده و در نتیجه ما را در مقام تماشاگر قرار داده می باشد. برای آن که بتوایم تحت تأثیر قرار بگیریم و لمس شویم، نیاز داریم آگاهی حسی بیشتری به ما داده گردد. واقعیت مجازی نوعی از بازخورد را ایجاد می کند که در آن حضور شامل گشودگی و حساسیت تمام تن انسانی امان باشد.

فیلم به یک معنا،رسانه ی واقع گراست؛ بااین تبیین می توانیم ازخـطایی حـذرکنیم که گریـبانگـیر نظریه پردازی سینما بوده می باشد؛ واقع گرایی سینمایی را می توان با بهانه های متافیزیکی مورد حمله قرارداد. ادعای «توهـمگراییاِدراکی»ایننیست که سینما اشیا و رویدادها را همریخت با اشیا و رویدادهای دنیای مستقل از بیننده بازنمون می کند؛ بلـکه این می باشد که تماشـای فیلم از جهـاتی بسیار مهـم همــانند تجــربه ی ادراکیِ مرسوم از جهان واقعی می باشد؛ فارغ از این که آن جهــان تا چه اندازه مستقــل از تجربه ی ما هست. (کوری،1388: 168-167)


 

 

دانلود  رایگان فایل دموی این پایان نامه(فقط حاوی ده صفحه از صفحات پایان نامه با فرمت ورد):

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید                     
شما می توانید تکه های دیگری از این مطلب را در شماره بندی انتهای صفحه بخوانید              

پایان نامه دگردیسی زیبایی شناسی، در سینمای مستند جدید ایران

 

دانلود  رایگان فایل دموی این پایان نامه(فقط حاوی ده صفحه از صفحات پایان نامه با فرمت پی دی اف):

پایان نامه دگردیسی زیبایی شناسی، در سینمای مستند جدید ایران

از لینک پایین صفحه ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک پایین صفحه