دانشکده تحصیلات تکمیلی

سمینار برای دریافت درجه کارشناسی ارشد“M.Sc” مهندسی عمران- راه و ترابری

شما می توانید تکه های دیگری از این مطلب را در شماره بندی انتهای صفحه بخوانید              

عنوان:

ارزیابی و مطالعه تأثیر مواد مضاف در اصلاح معایب و بهبود مشخصات مخلوط های آسفالتی گرم

 

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید                     

چکیده:

در کشور ما ایران به دلیل کثرت وجود معادن و منابع قیری روسازی های آسفالتی به عنوان روسازی معمول و متداول جاده ها مورد بهره گیری قرار می گیرند. پس مطالعه تأثیر موادی که باعث بهبود کیفیت و مشخصات مخلوط های آسفالتی می گردد بسیار مهم می باشد. از این جهت علاقه اینجانب برای پژوهش در این زمینه برانگیخته گردید. در مطالعه های جاده های موجود در جهان مشخص شده می باشد که از انواع مختلف قیر معمولی و با درجات مختلف برای تولید آسفالت می گردد و این در حالی می باشد که قیر هیچ گاه دارای یک سری خواص فیزیکی و مکانیکی کاملاً رضایت نمی باشد، پس پژوهش در مورد مواد اصلاح کننده قیر یک امر ضروری می باشد. در این پژوهش تاثیر مواد مضافی زیرا: موم های تجاری مانند: پارافین FT, موم montan, موم پلی اتیلن pw, زغال حاصل از چوب درختانWCP, دوده شیمیاییCBC, مواد اصلاح کننده پلمیری شامل: پلی آلفااولفین غیر بلوری، پلی اولفین-بوتادین – استیرن TOP-SBS,(SBS, اتیلن وینیل استات EVA, لاستیک تایر بازیافتی ، استیرن- بوتادین لاستیک elvaloy, SBR, پلی اتیلن ضایعاتی با چگالی بالا HDPE، شیشه بازیافتی ، الیاف پلی پروپلین PP، الیاف تایر ضایعاتی، الیاف سلولزی، الیاف قالی، پلی استر، aspha-min, sasobit, خاکستر پسمانده حاصل از کوره زباله سوز IBA, رزین پلی استر PR، نخاله آهک بازیافتی، مواد کاهش دهنده قابلیت اشتعال مانند: دی کربو مودی فنیل اتر، تری اکسید آنتیموان وبورات روی، گرافیت، پودرهای معدنی، سرباره های کارخانجات ذوب فولاد، رس متبلور، ماده حاصل از ترکیبات SEBS، و رس متبلور، سنگ مرمر ضایعاتی، مصالح بتنی بازیافتیRCA، مورد مطالعه قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید