با عنوان : مطالعه عومل موثر بر دید رانندگان و تاثیر این عوامل در ایمنی ترافیک جاده ها و بزرگراه ها 

در ادامه مطلب می توانید صفحات ابتدایی این پایان نامه را بخوانید

و در صورت نیاز به متن کامل آن می توانید از لینک پرداخت و دانلود آنی برای خرید این پایان نامه اقدام نمائید.

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران جنوب

دانشکده تحصیلات تکمیلی

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید                     

سمیناربرای دریافت درجه کارشناسی ارشد

مهندسی عمران – راه و ترابری

عنوان :

مطالعه عومل موثر بر دید رانندگان و تاثیر این عوامل در ایمنی ترافیک جاده ها و بزرگراه ها

 

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی گردد

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن می باشد هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود اما در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل می باشد)

 

چکیده :

کشورمان ایران دارای بالاترین تعداد تصادفات خودروی جهان ، با در نظر داشتن میزان ضریب نفوذ

خودرو می باشد. همه ساله تعداد زیادی از هم وطنانمان جان خودرا در حوادث رانندگی از

دست می دهند . از این رو بایستی با انجام مطالعات علمی علت های اصلی وقوع و چگونگی پیشگیری

از وقوع تصادفات در کشورمان مورد مطالعه قرار گیردعوامل و فاکتور های انسانی محیطی ،

خودوریی مورد مطالعه قرار می گیرند و در شاخه عوامل و فاکتور های انسانی از زمان جمع

آوری اطلاعات مرتبط با حوادث رانندگی همواره عدم وجود تمرکز دیداری و موراد مشابه  آن

به عنوان مهمترین موارد مطرح  در بحث ایمنی رانندگی مطرح بوده و هستند . به دلیل ماهیت

دیداری اقدام رانندگی و تاثیر پذیری زیاد دید از عوامل خارجی ، هدف اصلی انجام این پروژه

مطالعه پیش نیاز ها و عوامل موثر بر توجه و ادراک دیداری  تاثیر این عوامل بر  نحوه اجرای

اقدام رانندگی می باشد . با در نظر داشتن  نیاز کشورمان  در بحث های مرتبط با تدوین آیین نامه

های رانندگی کوشش شده تا این پژوهش در سطح یک پژوهش مرجع برای تعیین عوامل فوق

انجام گردد .

در این پژوهش رفتار های دیداری و عملکردی رانندگان با بهره گیری از روش ردیابی حرکت چشم

در سطوح مختلف تجربه رانندگی مورد مطالعه قرار می گیرند . برای مطالعه بهتر موضوع از

متغیر های مانند ، سطوح مختلف پیچیدگی اقدام رانندگی و شناسایی محرک ، بهره گیری و

کوشش شده تا تاثیر بهره گیری از تلفن همراه  در هنگام رانندگی ، در ایمنی رانندگان مورد مطالعه

قرار گیرد .

با در نظر داشتن فقدان تجهیزات و دستگاه های مورد نیاز برای انجام آزمایشات مورد نیاز در داخل کشور

، برای مطالعه و نتیجه گیری از داده های بدست آمده  از  ازمایش های دانشگاه ایالتی امریکا

بهره گیری شده می باشد . در آزمایشهای این دانشگاه از روش ردیابی حرکت چشم برای جمع آوری

داده ها  بهره گیری می گردد . نتایج آزمایشات نشان می دهد که رانندگان کم تجربه بیشتر به

سطح داشبورد خودرو توجه و تمرکز می نماید اما رانندگان با تجربه بیشتر به سمت جلو و

مرکز توجه می نمایند . بهره گیری از تلفن همراه در هنگام رانندگی باعث افزایش پنجاه و پنج

شما می توانید تکه های دیگری از این مطلب را در شماره بندی انتهای صفحه بخوانید              

درصدی انجام خطاهای هنگام رانندگی نسبت به رانندگی در شرایط  عادی می گردد . شرکت

کنندگان کم تجربه در حدود 40 درصد در مقایسه با رانندگان با تجربه مدت زمان طولانی تری را

در هنگام رانندگی بدون نگاه کامل کردن سپری می نمایند .

تعداد صفحه :136

قیمت : شش هزار تومان

***

—-

پشتیبانی سایت :       

———-          [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید