برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی گردد

(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود می باشد)

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

فهرست

 

عنوان                                                 صفحه

 

 

چكيده                                               1

فصل اول

(كليات تحقيق)

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید                     

مقدمه                                               3

اهميت ضرورت تحقيق                                   5

اهداف تحقيق                                         6

بيان مسئله                                          6

فرضيه هاي تحقيق                                     7

متغيرهاي تحقيق                                      8

پذيرش اجتماعي                                   8

ويژگيهاي شخصيتي                                     9

فصل دوم

(پيشينه و ادبيات تحقيق)

منابع فصل دوم                                   11

دو تأثیر اساسي جامعه پذيري                                12

جامعه پذيري انتظاري                                     12

عوامل يا كارگزاران جامعه پذيري                           16

ساز و كارهاي جامعه پذيري                                20

طبقه اجتماعي                                        22

نظريه هاي جامعه پذيري                               24

نظريه هاي جامعه شناختي جامعه پذيري                      25

ميد رشد خود را سه مرحله نشان مي دهد                          28

نظريه هاي روان شناختي جامعه پذيري                        30

 

عنوان                                                              صفحه

 

 

تضاد ميان سه بخش شخصيت                              32

فرهنگ و شخصيت                                   38

تعريف فرهنگ                                         38

عناصر اصلي فرهنگ                                    39

ويژگيهاي فرهنگ                                      42

مفهوم شخصيت                                     56

تأثير فرهنگ در شخصيت                                58

شخصيت اساسي يا پايه                                 64

فرهنگ و بيماري                                      67

بررسي هشياري                                    74

بررسي رفتار                                         75

بررسي ناهوشيار                                      77

بررسي علمي شخصيت                                78

تعريفهاي شخصيت                                      79

ويژگيهاي منحصر به فرد                               82

ذهنيت در نظريه هاي شخصيت                            87

سؤالهايي درمورد ماهيت بشر                                  90

فصل سوم

(روش تحقيق)

جامعه مورد مطالعه                                   97

حجم نمونه،روش نمونه گيري                                97

ابزار اندازه گيري در تحقيق                              98

آزمون ويژگيهاي شخصيتي مينه سوتا                          99

روش تحقيق                                           100

روش آماري مربوط به فرضيه ها                              101

 

عنوان                                                              صفحه

 

 

فصل چهارم

(يافته ها و تجزيه و تحليل داده ها)

مقدمه فصل چهارم                                     103

فصل پنجم

(بحث و نتيجه گيري)

نتيجه گيري                                          117

پيشنهادات                                           119

محدوديت ها                                          120

منابع و مآخذ                                        121

 

چكيده :

هدف از تحقيق حاضر برسي پذيرش اجتماعي ويژگيهاي شخصيتي در بين دانشجويان رشته هاي برق ومكانيك دانشگاه آزاداسلامي واحد ابهر كه فرضيه هاي یاد شده عبارتند از اينكه بين ويژگيهاي شخصيتي وپذيرش اجتماعي ارتباط معني داري هست وفرضيه هاي جزئي اينكه بين افسردگي هيپوكندريا ،هيستري ،پارانويا ،انحرافات اجتماعي ،وپذيرش اجتماعي ارتباط هست كه جامعه مورد مطالعه عبارتند از دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي واحد ابهر در دو گروه مكانيك وبرق كه حجم نمونه بدست آمده 100نفر می باشد كه آزمون ويژگيهاي شخصيتي وپذيرش اجتماعي بر روي آن اجرا گرديده كه جهت آزمون فرضيه تحقيق از روش آماري ضريب همبستگي پيرسن بهره گیری گرديده كه نتايج بدست آمده حاكي از آن می باشد كه بين ويژگيهاي شخصيتي وپذيرش اجتماعي ارتباط معني داري هست وسطح معني داري آن برابر 5%می باشد .

 

فصل اول

كليات تحقيق

 

مقدمه :

مرگ سرنوشت محتوم هر فرد انساني می باشد واز آنجا كه جانشيني اعضاي جامعه بايد تضمين شوداين نياز تا حدودي به وسيله توليد مثل طبيعي كه ميراث ژنتيكي جامعه را تداوم مي بخشد ،بر آورده مي گردد .

اما اگر جامعه اي خواهان بقاي خود باشد ،بايد ميراث فرهنگي آن جامعه تداوم يابد ،اين امري می باشد كه تنها در فر آيند جامعه پذيري يا اجتماعي شدن امكان پذير مي گردد . پذيرش اجتماعي فر آيندي استكه به بشر ،شيوه هاي زندگي كردن در جامعه را مي آموزد ،وبه او شخصيت مي دهد وتوانائيهايش را در جهت ايفاي وظايف فردي مي آموزد وبه او شخصيت مي دهد وبه عنوان عضو جامعه تو سعه مي بخشد .«كوئن 1371»

فرد در خلال اجتماعي شدن هويت يا من اجتماعي خود را مي يابد وشناخت لازم براي ايفاي نقشهاي اجتماعي را ياد مي گيرد ،اين طریقه بسيار گسترده وپيچيده كه در طول زندگي فرد تداوم مي يابد شامل آموزش زبان ،باورها ونگرشها وارزشهاي جامعه مي باشد وبا فراگيري رفتارهاي متناسب با هنجارهاي پذيرفته شده جامعه منجر مي گردد. بنيادي ترين بخش جامعه پذيري در دوران كودكي رخ مي دهد ،اما اين طریقه در سراسر عمر آدمي ادامه مي يابد هيچ بحثي از پذيرش اجتماعي نيست كه اهمييت سرشت وپرورش را در رشد جسماني ،عقلاني ،اجتماعي وشخصيتي ناديده گرفته باشد .

سرشت آدمي اصطلاحي می باشد كه براي ساخت ژنتيكي بشر يا وراثت بيولوژيكي او به كار مي رود وپرورش به محيط وتجربه هاي متقابلي كه هر فرد در زندگي خود به دست مي آورداشاره مي كند وهر كس شخصيتي دارد وشخصيت شما به مشخص كردن ميزان موفقيت ،خشنودي،در رضايت خاطر در زندگي شما كمك مي كند كه تمام اينهاباعث قبول ويا پذيرش اجتماعي در فرد مي گردد واينكه سعي در جمع بندي كردن مجموعه اي از ويژگي هاي شخصيت يك نفر با بهره گیری از واژه هاي مبهمي زیرا عالي ووحشتناك كار آساني می باشد و شخصيت به قدري پيچيده می باشد كهن مي توان آن را به سادگي توصيف كرد زيرا انسانها در موقعيت هاي مختلف ودر ارتباط با افراد متفاوت ،بسيار پيچيده وتغيير پذير هستند وبراي اينكه شخصيت رادرست توصيف وتعريف كنند دقيق تر در ارتباط با شخصيت وارزيابي آن در اجتماع بحث مي كنند.

رشد مغز بشر براي اين نكته تاكيد دارد كه ويژگي هاي ژنتيكي از محيط جدا شدني نيست وبه وسيله ساخت ژينتكي ،ما انسانها در مي يابيم كه كورتكسي مغز «قسمت تفكر وادراك مغز اعمالي مانند خاطر آوردن ،فهميدن يا ادراك كردن را در خود جاي مي دهد كه تمام اينها باعث تقليد وتكراري مي گردد وتمام اين موارد در نوع اجتماعي شدن وقبول جامعه در تاثير بسزايي دارد».«هدايت ستوده ص50 سال 1385»

 اهميت ضرورت تحقيق :

جامعه پذيري در دوران كودكي به پايان نمي پذيرد ولي به هر حال در سراسرزندگي آدمي ادامه يابد .بزر گسالان هم دوباره درمورد اجتماعي (باز پذيرش اجتماعي )ميشوند وهنجارها،ارزشهاي وانتظارات جديدرامي آموزد در هرگروه ياسازمان جديدي كه عضومي شويم ويا هر ارتباط دوستي برقرارمي كنيم يا در هر تجربه اي كه در زندگي به دست مي آوريم ،ناچاريم كه هدايت هاي جديدي راسلب كنيم وبراي هنجارهاي وارزشهاي جديدي اجتماعي مي شويم براي برخي شغلهاي خاص اجتماعي شدن دوباره به ما كمك مي كند كه انتظارات قبلي خود را كنار گذارده و برداشت واقع بينانه تر ي رااز اين شغلها به دست مي آورديم وپذيرش اجتماعي گاهي اوقات شخصيت فرد را تحت تأثير قرار ميدهد وگاهي ايجاد يك ويژگي هاي منفي در شخصيت آدمي ياعث ازبين رفتن پذيرش اجتماعي فرد به گونه مثبت می باشد واميد می باشد كه با انجام اين تحقيقات بتوانيم پذيرش اجتماعي رادر بين اقشارمختلف جا بيندازيم وسعي كنيم با شخصيت افراد هماهنگي داشته باشيم كه اين برعهده نهادهاي خانواده ونهادهاي جامعه می باشد كه به دانشجويان اين اجازه را بدهند كه براي تكميل شخصيت خود در جامعه به تجربه هايي دست پيدا كنند.

اهداف تحقيق:

هدف از تحقيق اين می باشد كه آيابين ويژگي هاي شخصيتي وپذيرش اجتماعي ارتباط اي هست وآيا شخصيت وويژگي هاي اخلاقي ورفتاري آن در ايجاد پذيرش اجتماعي و جامعه پذيري دانشجويان ،تأثیر بسزايي دارد يا نه بين شخصيت وپذيرش اجتماعي ارتباط اي وجود ندارد وآيا بين ويژگي هاي شخصيتي مانندعوامل اضطراب آور ،افسردگي وانحرافات اجتماعي و… وپذيرش اجتماعي ارتباط هست وآيا عوامل اضطراب زا وافسردگي در نوع برخورد جامعه وپذيرش آن تأثير بسزايي خواهد داشت يانه .

بيان مسله

وظيفه اي هر جامعه باز توليد خواهد می باشد براي خلق اعضايي كه رفتارها ،آروزها وهدفهايشان با رفتار ها ،خواسته ها وهدفهايي كه از طرف جامعه مناسب تشخيص داده مي گردد تطبيق كند .از طريق فرآيند نيرومند وهمه جا حاضر پذيرش اجتماع می باشد كه نيازهاي جامعه به نيازهاي فرد تبديل مي كردوپذيرش اجتماعي فرآيند يادگيري می باشد .اين فرآيند وسيله اي می باشد كه از طريق آن ،مهارتهاي اجتماعي مثل رانندگي وغذا خوردن با قاشق را مي آموزيم وهمچنين پذيرش اجتماعي وسيله اي می باشد كه در خلال آن يادمي گيريم كه چگونه دنياي خود را بشناسيم وچگونه با ديگران ارتباط متقابل مستقر كنيم ويا اين مرد بودن يعني وزن بودن يعني چه وديگر اينكه در هر شرايطي چه بايد كرد وچه نبايد كرد مردم اغلب چنين مي پندارند كه پذيرش اجتماعي مترادف می باشد با ترتيب كودك واين حقيقت دارد كه آموزش سازنده اصلي در مراحل ابتدايي زندگي رخ مي دهد وبه همين دليل كودكان بايد ارزشهاي اساسي دانشها وباور هاي فرهنگي جامعه خود راياد بگيرند كه تمام اينها به شخصت وويژگي هاي رفتاري فرد بستگي دارد وهر كدام نسبت به شخصيت خودبايد رفتار كند.

سؤال مسله :

آيا بين ويژگي هاي شخصيتي وپذيرش اجتماعي ارتباط هست‍‍‍

فرضيه هاي تحقيق:

1-بين ويژگي هاي شخصيتي وپذيرش اجتماعي ارتباط هست .

2.بين افسردگي وپذيرش اجتماعي ارتباط هست .

3.بين هيپوكندريا وپذيرش اجتماعي ارتباط هست .

  1. بين هيستري وپذيرش اجتماعي ارتباط هست .

5.بين انحرافات وپذيرش اجتماعي ارتباط هست .

  1. بين پارانريا وپذيرش اجتماعي ارتباط هست .

(ممکن می باشد هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود اما در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل می باشد)

تعداد صفحه :119

قیمت : 2500تومان

بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد

و در ضمن فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می گردد.

پشتیبانی سایت :               [email protected]

شما می توانید تکه های دیگری از این مطلب را در شماره بندی انتهای صفحه بخوانید              

در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.

***  *** ***