تکه ای از متن پایان نامه :

 

پورشو (1993) در مطالعه مدیریت سود دریک نمونه 73 تایی از شرکت‌های امریکایی به این نتیجه رسیده می باشد که مدیران عامل جدید در سال تغییر، سود را در جهت کاهشی مدیریت می‌کنند .

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید                     

مورفی و زیمرمن (1993) با مطالعه متغیر‌‌های مالی پیرامون تغییر مدیر عامل، اظهار کرده‌اند که اقلام اختیاری از قبیل هزینه‌‌های پژوهش و توسعه‌، تبلیغات‌، مخارج سرمایه‌ای و اقلام تعهدی اختیاری، بهترین گزینه جهت تصمیم‌گیری مدیران برای مدیریت سود می باشد‌. همچنین یافته‌‌های آنها کاهش سود در زمان تغییر را تایید کرده می باشد.

ولز (2002 ) به مطالعه پدیده مدیریت سود در دوره‌‌های قبل، بعد و زمان تغییر مدیر عامل در شرکت‌های استرالیایی پرداخته، یافته‌‌های ایشان بیانگر آن بوده می باشد که مدیریت سود به صورت افرایشی (دردوره قبل و بعد از تغییر ) و کاهشی ( در دوره تغییر مدیرعامل ) به شکل ضعیفی وجود داشته می باشد‌. اما یافته‌های پژوهش وی که از آزمون اقلام غیر عادی و غیرمترقبه حاصل‌شده می باشد؛  مدیریت سود منفی در زمان تغییر مدیرعامل را تایید می کند.

اخیرا (لو،  2008) نیز از دریچه جرم شناسی به این مقوله وارد شده و چشم انداز مناسبی را پیش روی تحقیقات تجربی قرار داده می باشد. فلسفه مدیریت سود،  بهره گیری از انعطاف پذیری روشهای استاندارد و اصول پذیرفته شده حسابداری می باشد. البته تفسیرهای گوناگونی که می توان از روش های اجرایی یک استاندارد حسابداری برداشت نمود،  از دیگر علت های وجود مدیریت سود می باشد. این انعطاف پذیری دلیل اصلی تنوع موجود در روشهای حسابداری می باشد. در زمانی که تفسیر یک استاندارد بسیار انعطاف پذیر می باشد،  یکپارچگی داده های ارائه شده در صورتهای مالی کمتر می گردد. اصول تطابق و محافظه کاری می تواند باعث مدیریت سود گردد. پژوهش ها نشان می دهد که مدیران شرکتها عمدا سودهای گزارش شده را با استاندارد را با بهره گیری از انتخاب سیاست های حسابداری خاص خود،  تغییر در برآوردهای حسابداری و اقلام تعهدی،  دستکاری می کنند تا به هدفهای مورد نظر برسند (میلر و جون، [1] 2002).

از نظر (هیلی و والن، 1999) مدیریت سود هنگامی رخ می دهد که مدیران از قضاوت های شخصی خود در گزارشگری مالی بهره گیری کنند و ساختار معاملات را جهت تغییر گزارشگری مالی دستکاری نمایند. این اقدام یا به قصد گمراه کردن بعضی از سهامداران و سرمایه گذاران در خصوص عملکرد اقتصادی شرکت می باشد یا با هدف تاثیر بر نتایج قراردادهایی می باشد که انعقاد آنها منوط به دستیابی به سود مشخصی می باشد.[1].Miller and Yoon

 

 

 

 دانلود  رایگان فایل دموی این پایان نامه

 ( فقط حاوی صفحات فرد و حداکثر فقط 50 صفحه  با فرمت ورد ) :

پایان نامه مطالعه ارتباط بین قدرت بازار تولید، ساختار صنعت ومدیریت سود در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

دانلود  رایگان فایل دموی این پایان نامه

 ( فقط حاوی صفحات فرد و حداکثر فقط 50 صفحه  با    فرمتPDF ) :

شما می توانید تکه های دیگری از این مطلب را در شماره بندی انتهای صفحه بخوانید              

پایان نامه مطالعه ارتباط بین قدرت بازار تولید، ساختار صنعت ومدیریت سود در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران