با عنوان : مدلسازی انتقال حرارت در ژنراتورهای واگن

در ادامه مطلب می توانید صفحات ابتدایی این پایان نامه را بخوانید

و در صورت نیاز به متن کامل آن می توانید از لینک پرداخت و دانلود آنی برای خرید این پایان نامه اقدام نمائید.

دانشگاه آزاد اسلامي
واحد تهران جنوب
دانشكده تحصيلات تكميلي
“M.SC” پايان نامه براي دريافت درجه كارشناسي ارشد
مهندس مكانيك- تبديل انرژي
عنوان
مدلسازي انتقال حرارت درژنراتورهاي واگن

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی گردد

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن می باشد هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود اما در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل می باشد)

شما می توانید تکه های دیگری از این مطلب را در شماره بندی انتهای صفحه بخوانید              

چكيده
ميدانيم ماشين هاي الكتريكي شامل دو قسمت عمده اند استاتور كه خود از قطبهاي اصلي، كمكي، سيم پيچي قطب اصلي، سيم پيچي قطب كمكي و روتور كه آنهم شامل سيم پيچي آرميچر، كالكتور، جاروبكها بهمراه متعلقات، ياتاقان و… تشكيل گرديده می باشد. يكي از مهمترين مواردي كه سبب مي گردد دمادر برخي از نقاط ژنراتور والكتروموتور افزايش يابد وجود انتقال حرارت ، به صورتهاي تشعشع، هدايت وجابجايي مي باشد كه براساس جنس مواد،نحوه ساخت وچيدمان المانهاي مختل ف (مونتاژ )ومشخصات طراحي صورت ميگيرد.

گرم شدن سيم پيچها به خاطر عبور جريان الكتريكي ، افزايش دماي قطب وافزايش ساير المانهاي ماشين را به همراه دارد و به علت ايجاد اختلاف دما سبب انتقال حرارت مي گردد كه در نهايت سبب سوختن موتورياژنراتور مي گردد كه بررسي دمايي ماشين هاي الكتريكي بصورت عام و ژنراتورهاي واگن به صورت خاص ا ز اهداف مساله می باشد.

مكانيزمهاي مختلف انتقال حرارت در الكتروموتورها هدايت، تشعشع وجابجايي بمانندتمام ماشينهاي الكتريكيAC وDC هستند. شايد بدلايل پيچيدگي، كمتربه محاسبات انها توجه شده می باشد، دراين پايان نامه بررسيهاي نويني صورت پذيرفت و گراديان دما براساس محاسبه هاي داخلي، گراديان دما در هسته اعم از روتور و استاتور، گراديان دما در هاديها (سيم پيچي) با بهره گیری از روابط انتقال حرارت، معادلاتي ساده براي ماشينهاي الكتريكي ارائه گرديد،شايدكاربردي ترين واصلي ترين  سمت اين پژوهش بر اساس اين زير ساختهاي علمي و تجربي ميباشد.

درضمن بااستفاده از ترمومتر ليزري دمادرنقاط مختلف تعدادي ژنراتور واگن اندازه گيري گرديدوبا بهره گیری از اطلاعات تجربي بدست آمده، سعي نموديم تا حدودي نقاط برجسته در گرم شدن و دماي آنرا مشخص نماييم تا بدين صورت علل افزايش دما را نشان دهيم و براساس آن تصریح اي به مهمترين عامل سوختن زنراتورهاي واگن بنماييم كه كاربردآن در صنعت مي باشد.

درانتهابابررسي دمادرژنراتورهاي مختلف اماازيك گروه به هدفمان كه امكان پيش بيني سوختن ژنراتورهاي فوق بعنوان مهمترين هدف عملي بوددست يافتيم.

مقدمه
روزها و شبها همانند دانه هاي تسبيحي بلند و بي انتها مي آیند و ميگذرند و نهرها جاري ميشوند، نهالها قد ميكشند و ما براساس ميراث بازماندگان قدم در راه جاودان آنها مينهيم و پيش ميرويم.
ميدانيم امروزه ماشينهاي الكتريكي تأثیر بسيار مهمي در تمام صنايع بالا دستي و پايين دستي ايفاء مينمايند. سوختن ماشينهاي الكتريكي علاوه بر خسارتهاي مالي، سبب بروز مشكل در ادامه توليد يا خدمات ميگرددبه خصوص در صنايع نفتي بخش استخراج توقف تنها چند ساعت ماشين الكتريكي سبب خسارت چند صد هزاردلاري مي گردد.

تعمير ماشينهاي الكتريكي به مراتب از ساخت و يا تعويض آنها كم هزينه تر می باشد خصوصاً ماشينهاي الكتريكي  DC كه قيمت برخي از آنها با كاربرد خاص بيش از 15 برابر قيمت تعمير آنها ميباشد.

سوختن ماشينهاي الكتريكي بخاطر مسائلي نظير بهره گیری از سيم نامرغوب، عايق غيراستاندارد، شمارش اشتباه سيمها در هر شيار (پس از تعمير) و از آن مهمتر برخي مسائل مهم مكانيكي نظير عدم هم محوري، عدم بالانس، عدم تقارن و… روي ميدهد.

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید                     

تعداد صفحه : 125

قیمت : شش هزار تومان

 

***

—-

پشتیبانی سایت :       

———-          [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید