تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

-1- مقدمه:

كشوري كه مي­خواهد توسعه يابد، بايد به اندازه كافي كارآفرين داشته باشد . مقصود از كارآفرين عناصري هستند كه علاوه بر داشتن علم در يك حوزه تخصّصي ، از قدرت        ريسك­پذيري بالايي برخوردارند، داراي خلاقيّت و نوآوري هستند، اهل كار وتلاش هستند و از نفس­کار لذّت مي برند .

در شرايط موجود كشور، يكي از معضلات توسعه،  تعداد محدود كارآفرينان می باشد . پس به دليل تأثیر و جايگاه ويژه كارآفرينان در طریقه توسعه و رشد اقتصادي ، بسياري از دولت ­ها در كشورهاي توسعه يافته يا در حال توسعه کوشش مي كنند با حداكثر امكانات و بهره برداري از دستاوردهاي تحقيقاتي، شمار هر چه بيش­تري از جامعه را كه داراي ويژگي كارآفريني هستند به آموزش در جهت كارآفريني  و فعالیّت هاي كارآفرينانه تشويق و هدايت كنند .

كارآفرينان با مهارتي كه در تشخيص فرصت­ها ، موقعيّت­ها و ايجاد حركت در جهت توسعه اين موقعيّت­ها دارند ، پيشگامان حقيقي تغيير در اقتصاد و تحولات­اجتماعي محسوب      مي­شوند .

امروزه کارآفرینی به عنوان یکی از تازه ترین موضوعات دانشگاه های مهندسی مبدل شده می باشد. تعداد دانشکده هایی که دروس مرتبط به کارآفرینی را تدریس می کنند از 24 دانشکده در سال 1970 به بیش از 500 دانشکده در سال 1993 افزایش یافته می باشد و امروزه کمتر دانشکده ای را می توان پیدا نمود که دروس کارآفرنی را ارائه ننماید. (شاه حسینی، 1383، ص 124)

متأسّفانه در كشور ما و در چند برنامه اخير توجّه خاص به اين مهم نشده و حتي مي توان گفت كه اين مفهوم براي بسياري از دست اندركاران و افراد جامعه ناشناخته و غريب مي باشد . شايد به همين دليل می باشد كه تا كنون برنامه­ريزي و بستر­سازي مناسبي در حوزه­های اقتصادي ، اجتماعي و نظام آموزشي كشور براي توسعه كارآفريني به ويژه در دانشگاه هاي كشور صورت نپذيرفته می باشد .

در شرايط كنوني اقتصاد كشورمان كه با مسائل و نارسائي­هاي مهمي نظير فرار مغزها ، بيكاري يا كم كاري (به ويژه فارغ التحصيلان دانشگاه ها و نيروي انساني متخصص) كاهش سرمايه گذاري دولت ، عدم تحرك و رشد اقتصادي كافي روبروست، پرورش و آموزش كارآفرينان و رشد هر چه بيشتر كارآفريني و برطرف كردن موانع كارآفريني در كشور به ويژه در ميان          قشر تحصيل كرده و دانشجو از اهميّت مضاعفي برخوردار می باشد .

سن از عواملی می باشد که مورد مطالعه قرار گرفته می باشد، در ارزیابی نتایج تحقیقات در این مورد مهم می باشد که سن کارآفرینی (سنوات تجربی کارآفرین) و سن شناسنامه ای را از هم جدا کنیم. بر حسب سن شناسنامه ای اغلب کارآفرینان حرفه کارآفرینی خود را در سنین بین 22 تا 45 آغاز کرده اند. تحقیقات نشان می دهد در این مورد بین کارآفرینان زن و مرد تفاوت هست. عموماً کارآفرینان مرد این طریقه را از اوایل 30 تا 40 سالگی آغاز می کنند در حالی که کارآفرینان زن در اواسط 30 تا 40 سالگی به فعالیت کارآفرینانه دست می زنند. (هستریج، 1383، ص 97)

1-2- اظهار مسئله

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید                     

با عنايت به آن چیز که در مقدمه آمد اين پرسش مطرح می باشد كه موانع كارآفريني فارغ التحصيلان    رشته مديريت در سازمان­هاي دولتي شهر تهران و كرج چيست؟ و راهكارهاي اساسي جهت  توسعه كارآفريني در ميان آن­ها كدام می باشد؟

اين تحقيق بر آن می باشد تا اين مهم را در ميان فارغ التحصيلان دانشكده مديريت دانشگاه تهران كه در سازمان هاي دولتي مشغول به كار هستند و با تمركز بر روي موانع رفتاري ، ساختاري و محيطي مورد بررسي قرار دهد.

در اين تحقيق در نظر می باشد موانع كارآفريني از ابعاد سه گانه رفتاري ، ساختاري و محيطي مورد بررسي قرار گيرد و سپس با بهره گیری از متون علمي و مصاحبه با خبرگان، موانع شناسايي شده و سرانجام از طريق پرسشنامه نظر سنجي در يك نمونه آماري 50 تايي در ميان فارغ التحصيلان رشته مديريت موانع مزبور اندازه گيري گردد .

هدف اساسي اين پرسشنامه استخراج و تعيين عوامل رفتاري ، ساختاري و محيطي مي باشد كه در مسير توسعه كارآفريني سازماني ايجاد مانع مي­كنند.

مدل مفهومی­تحقيق ، مدل سه شاخگي می باشد كه كليه موانع كارآفريني را در قالب سه شاخه: موانع رفتاري ، موانع ساختاري و موانع محيطي با بهره گیری از پرسشنامه و مصاحبه مورد بررسي قرار داده كه داده هاي تحقيق با بهره گیری از آزمونهاي آماري در بخش­هاي بعدي منعكس گرديده می باشد. باشد تا با شناسايي و تبیین مشكلات و موانع كارآفريني در ميان اين قشر، گامي در جهت گسترش و رشد كارآفريني برداشته گردد.

 

1-3- اهمیت موضوع :

نگاهی هرچند اجمالی به شرایط خطیر امروز کشورمان و با در نظر داشتن تاثیرات انکارناپذیر پارامتر های اقتصادی از قبیل نرخ بیکاری نیروی متخصص و همچنین ساده و اثر بی زیرا و چرای آن بر مشروعیت سیاسی ، اهمیت موضوعاتی از قبیل کار آفرینی را هر چه بیشتر عیان می کند .

1-4- اهداف ­تحقيق:

اهداف تحقيق را مي توان به دو بخش  هدف اصلي و فرعي تقسيم نمود :

1-4-1-  هدف اصلي:

  • تعيين و تبيين موانع كارآفرينی فارغ التحصيلان دانشكده مديريت دانشگاه تهران در سازمان هاي دولتي شهر تهران و كرج

(ممکن می باشد هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود اما در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل می باشد)

تعداد صفحه : 60

قیمت : 14700تومان

بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد

شما می توانید تکه های دیگری از این مطلب را در شماره بندی انتهای صفحه بخوانید              

و در ضمن فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می گردد.

پشتیبانی سایت :               [email protected]

در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.

***  *** ***