شما می توانید تکه های دیگری از این مطلب را در شماره بندی انتهای صفحه بخوانید              

تکه ای از متن پایان نامه :

 

 

 

 

تکامل و غنای هویت جمعی بشر یاری می رساند. آموزش بیانگر هویت یک جامعه می باشد که لازمۀ فرهنگ پویاست؛ پس، لزوم تدارک طرح و نقشۀ مناسب جهت دستیابی به اهداف آموزشی بسیار روشن می باشد (نوروزی و رضوی، 1390).

بروان و اتکینس[1] (1991، به نقلِ سیف، 1389) آموزش را این گونه تعریف کرده اند: «فراهم آوردن فرصت هایی برای اینکه دانش آموزان یاد بگیرند». آموزش فرآیندی رسمی، منظم و مشخص می باشد که طرح زمانی و مکانی ویژه ای دارد. پس، می توانیم آموزش را هر گونه فعالیت یا تدبیر از پیش طرح ریزی شده ای بدانیم که هدف آن آسان کردن یادگیری برای یادگیرندگان می باشد. این فعالیت در محیطی مشخص و با هدف های آموزشی معین انجام می شود. بایستی توجه داشت که معنای آموزش و تدریس یکی نیست. بدین معنا که آموزش می تواند بدون حضور معلم مثلاً با رایانه نیز انجام گردد، اما تدریس لزوماً با معلم همراه می باشد.

2- تدریس

تدریس[2] یک فعالیت آموزشی می باشد، اما نه هر نوع فعالیتی، بلکه فعالیتی که آگاهانه و بر اساس هدف خاصی انجام می گیرد. فعالیتی که بر پایۀ وضع شناختی یادگیرندگان انجام می پذیرد و موجب تغییر آنان می گردد. فعالیتی که جایگاه را برای تغییر فراهم کند یا ایجاد موقعیتی که تجربه را آسان نماید و تغییر لازم را در شاگرد سبب گردد، تدریس نام دارد. در نتیجه، اقدام تدریس یک سلسله فعالیت های مرتب، منظم، هدفدار و از پیش طراحی شده می باشد؛ فعالیتی که هدفش ایجاد شرایط مطلوب یادگیری می باشد (شعبانی، 1386).

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید                     

[1]– Brown & Atkins

[2]– Teaching

 

 

 

 

 دانلود  رایگان فایل دموی این پایان نامه

 ( فقط حاوی صفحات فرد و حداکثر فقط 50 صفحه  با فرمت ورد ) :

پایان نامه مطالعه بارشناختی بیرونی آموزش به شیوۀ چند رسانه ای مبتنی بر الگوی طراحی آموزشی مریل

دانلود  رایگان فایل دموی این پایان نامه

 ( فقط حاوی صفحات فرد و حداکثر فقط 50 صفحه  با    فرمتPDF ) :

پایان نامه مطالعه بارشناختی بیرونی آموزش به شیوۀ چند رسانه ای مبتنی بر الگوی طراحی آموزشی مریل