تکه ای از متن پایان نامه :

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید                     

تجربه پذیروحیاتی در خصوص ارتقا عملکرد خود گام بردارند. امروزه بسیاری از جوامع برای رسیدن به درک بهتری از آن چیز که می‌دانند، آن چیز که بایستی بدانند و اینکه در این باره چه بایستی بکنند در تکاپو هستند.

تان جی معتقد می باشد کشورها به شکل روزافزون بر پایه دانسته‌های خود از یکدیگر فاصله می‌گیرند. تبدیل”سازمانی که نمی‌داند چگونه کار کند” به “سازمانی که می‌داند چگونه کارهای جدید را سریعتروبهتر انجام دهد” تصویر روشنی از سازمانهای پویای ده سال آینده را ترسیم کند. حال این سوال مطرح می باشد که دانش چیست؟ ومدیریت دانش چگونه شکل می‌گیرد؟ و چگونه می‌توان دانش را به کار بست؟(رستگارمهر، 1390)

شما می توانید تکه های دیگری از این مطلب را در شماره بندی انتهای صفحه بخوانید              

2-1-2 تعریف دانش:

بر حسب آن چیز که کارل اسویبی[1]، یکی از مشاوران عمده مدیریت دانش مطرح کرده‌می باشد، دانش پژوهانی که کوشش می‌کنند دانش را تعریف کنند به دو دسته تقسیم می شوند:

1- یک دسته دانش پژوهانی هستند که وی آنها را جمعیت دانش – شی[2]می‌نامد؛ این‌ها دانش را بر حسب نظریه‌ی اطلاعات تعریف می‌کنند. این گروه بر این باورند که دانش اطلاعات مدار می باشد و از طریق مدیریت اطلاعات تولید می گردد.

اشکار می باشد) تعریف می کند. دانش ضمنی دانشی می باشد ابزاری برای مدیریت یا بهبود آن چیز که در کانون توجه قرار دارد. از دو نوع دانش مورد بحث دانش ضمنی از اهمیت بیشتری برخوردار می باشد. برای نمونه، اگر اطلاعات معینی نمایانگر دانش کانونی باشد، نحوه درک آن اطلاعات وبه کارگیری آن بستگی به دانش ضمنی فرد دارد. بنا به گفته اسو یبی، هر نوع دانش یا ضمنی می باشد یا ریشه در دانش ضمنی دارد.

اسویبی تصریح می کند که دانش کانونی ودانش ضمنی مکمل یکدیگرند.دانش ضمنی به عنوان دانش زمینه کارکرد دارد، دانشی که کمک می کند کاری که مورد نظر وتوجه می باشد محقق گردد. آن چیز که ضمنی می باشد از موقعیتی به جایگاه دیگر فرق می کند. وی اقدام خواندن را مثال می‌‌آورد که درآن کلمات و قوانین زبان شناختی به عنوان دانش کمکی ضمنی اقدام می‌کنندواین امر معنی متن (کانون توجه) را روشن می‌سازد. بشر ماشین دانش می باشد که همواره از دانش ضمنی به دانش کانونی تغییر موضع می‌دهد تا دانش قدیمی و شناخته شده را با دانش جدید و پیش بینی نشده بیامیزد. در دنیای سازمان، این فرایند یکی از راههایی می باشد که سازمانها داراییهای دانشی خود را افزایش می‌دهند.(لطیفی، 1386)

برای اهداف مدیریت دانش سرمایه بشری از سه نوع دانش تشکیل می گردد: دانش تاکتیک(دانش ضمنی)، دانش تلویحی، دانش تشریحی. اولین نوع دانش یعنی، «دانش ضمنی» دانشی می باشد که در مرتبه نیمه آگاهانه واقع شده می باشد. از این روتوضیح آن برای دیگران کاری دشوار می باشد. دومین نوع دانش یعنی، «دانش تلویحی» را همانند دانش ضمنی به گونه خاص متخصصان کنترل می‌کنند. البته، بر خلاف دانش ضمنی دانش تلویحی را متخصصان

[1] karlsveiby

[2] Khowledge object

دانلود  رایگان فایل دموی این پایان نامه

(فقط حاوی صفحات فرد و حداکثر فقط 50 صفحه با فرمت ورد):

 ارزیابی وضعیت مدیریت دانش و مطالعه ارتباط آن با اثربخشی سازمانی(مطالعه موردی گمرک جمهوری اسلامی ایران- جزیره کیش)

(فقط حاوی صفحات فرد و حداکثر فقط 50 صفحه با فرمت pdf):

ارزیابی وضعیت مدیریت دانش و مطالعه ارتباط آن با اثربخشی سازمانی(مطالعه موردی گمرک جمهوری اسلامی ایران- جزیره کیش)

از لینک پایین صفحه ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک پایین صفحه