تکه ای از متن پایان نامه :

  

از سوی دیگر می توان با در نظر داشتن نیازهای اساسی مطرح شده توسط مازلو مجموعه ای از مهارتهای زندگی معطوف به رفع نیاز را به توضیح زیر اظهار نمود:

  • نیازهای جسمانی[1] (فیزیولوژیکی): قابلیت های حرفه ای – بهداشت جسمی و روانی.
  • نیاز به امنیت و ایمنی[2]: مهارت های ارتباطی و بین فردی- بهداشت و سلامت جسمی و روانی- رعایت نکات ایمنی.
  • نیاز به عشق و تعلق[3] : مهارت های ارتباطی و بین فردی- مشارکت و همکاری- همدلی- تحمل آزادی- مهارت های شهروندی.
  • نیاز به عزت نفس و تکریم به خود[4]: مهارت های ارتباطی و بین فردی- خودآگاهی و داشتن هدف در زندگی – افزایش عزت نفس.
  • نیاز به خودشکوفایی یا تحقق خویشتن: مهارت های خودآگاهی و داشتن هدف در زندگی ، تفکر خلاق- تفکر انتقادی و مهارت های ارتباطی و بین فردی
  • مشارکت موثر در یک جامعه متنوع : مهارت های ارتباطات اجتماعی و روابط بین فردی- همکاری – مشارکت – همدلی (خسروی، 1390).
شما می توانید تکه های دیگری از این مطلب را در شماره بندی انتهای صفحه بخوانید              

چنانچه ملاحظه گردید تعاریف مهارت های زندگی متعدد هستند پس مصادیق آنها هم متنوع خواهد بود. از نظر پژوهشگر تعریف زیر که تلفیقی از مجموع تعاریف فوق الذکر     می باشد مناسب ترین تعریف برای مهارتهای زندگی می باشد، مقصود از مهارتهای زندگی آن نوع توانایی ها و مهارت های عملی می باشد که موجب رفتارهای مثبت و سازگارانه گردیده و فرد را یادگرفتن یادگیری، تصمیم گیری، حل مسأله، تفکر منطقی، خدمات یادگیری[5]

    شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید                     
  • مهارت های مدیریت

[1]–  Phsyiological needs

[2] -Security needs

[3] -Love and belonging

4- self-needs

[5] -Service Learning

 

 

 

 

 دانلود  رایگان فایل دموی این پایان نامه

 ( فقط حاوی صفحات فرد و حداکثر فقط 50 صفحه  با فرمت ورد ) :

پایان نامه ارزيابی ضرورت و خلاء های موجود در آموزش مهارت‌های زندگی دانش آموزان مقطع متوسطه شهر اصفهان

دانلود  رایگان فایل دموی این پایان نامه

 ( فقط حاوی صفحات فرد و حداکثر فقط 50 صفحه  با    فرمتPDF ) :

پایان نامه ارزيابی ضرورت و خلاء های موجود در آموزش مهارت‌های زندگی دانش آموزان مقطع متوسطه شهر اصفهان