با عنوان : مدلسازی هایبرید سیستم کنترل ترافیک هوایی

در ادامه مطلب می توانید تکه هایی از ابتدای این پایان نامه را بخوانید

و در صورت نیاز به متن کامل آن می توانید از لینک پرداخت و دانلود آنی برای خرید این پایان نامه اقدام نمائید.

دانشگاه آزاد اسلامي
واحد تهران جنوب
دانشكده تحصيلات تكميلي
“M.Sc” پايان نامه براي دريافت درجه كارشناسي ارشد
مهندسي برق – كنترل
عنوان :
مدل سازي هايبريد سيستم كنترل ترافيك هوايي

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی گردد

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن می باشد هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود اما در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل می باشد)

چکیده:

یکی از راه حل های سودمند برای کنترل ترافیک هوایی در آینده، افزایش سطح اتوماسیون می باشد. مدیریت ترافیک هوایی، ATM، در آینده، امکان پرواز آزاد بدون خلبان، که در آن هواپیما مسیر، سرعت و ارتفاع بهینه خود را انتخاب می کند، مهیا می سازد.

در این پروژه از روش هایبرید برای مدل سازی و کنترل پرواز هواپیما از نقطه نظر کنترل کننده ترافیک هوایی، ATC، بهره گیری می گردد. در این مدل دینامیک پیوسته و گسسته سیستم با قوانین کنترلی گسسته در کنار یکدیگر قرار می گیرند تا با داشتن برنامه پرواز مشخص و آگاهی از اطلاعات مربوط به نوع هواپیما، آن را برای رسیدن به مقصد کنترل کنند. مدل حاصل قادر به کنترل پروازهای متعددی می گردد که در هرکدام دینامیک هواپیما و مسیر پرواز متفاوت می باشد.

شما می توانید تکه های دیگری از این مطلب را در شماره بندی انتهای صفحه بخوانید              

با بهره گیری از این مدل و کنترل کننده، پرواز هواپیمای A306 را در مسیرهای متفاوت و مدهای مختلف پرواز شبیه سازی کرده و از روش Fly-Over برای کلیدزنی بین ایستگاه ها بهره گیری نمودیم. هدف، رديابي مسير پرواز با دقت كمتر از يك كيلومتر می باشد كه نتايج شبيه سازي نشان مي دهد اين امر محقق مي گردد. عملكرد كنترل كننده نيز مورد بررسي قرار گرفت و از نتايج شبيه سازي به اين نتيجه مي رسيم كه اين كنترل كننده قادر می باشد پیش روی 10%+ خطاي انداز هگيري جرم هواپيما مقاوم بوده و مسير را با دقت مطلوب رديابي كند. از آن جايي كه حركت هواپيما تحت تأثير عامل باد مي باشد، با فرض ثابت بودن سرعت باد، آنرا به صورت اغتشاش شبيه سازي كرديم. نتايج حاكي از آن می باشد كه اثر زاويه وزش باد با مسير حركت هواپيما نسبت به سرعت باد تأثير بيشتري در كاهش دقت رديابي دارد. به مقصود بهبود عملكرد كنترل كننده تغييراتي در تنظيم ورودي كنترلي نيروي موتور داده شده می باشد.

فصل اول

مقدمه

1-1- روش کنترل ترافیک هوایی سنتی

سالهاست كه سيستم مديريت ترافيك هوايي، با شيوه كنترلي كه در حال حاضر در برج مراقبت پرواز اجرا مي گردد، با قابليت اعتماد بالا كار مي كند؛ اگرچه افزايش سفرهاي هوايي به دليل محدوديت هاي موجود، تنش و نگراني مسئولان را بالا برده می باشد. اين امر موجب بالا بردن سطح پرواز به اندازه 200-50% تا ده سال آینده می گردد. افزايش سطح پرواز نيز باعث كاهش امنيت پرواز، كاهش سطح كارايي هواپيما و افزايش قابل ملاحظه حجم كاري اپراتورها خواهد گردید. براي مثال اين امر موجب افزايش خطای عملکرد کنترل کننده های ترافیک هوایی به اندازه 33% در بازه زمانی 2000 – 1996 شده می باشد.

میزان ترافیک هوایی در پانزده سال آینده، سالیانه 5 – 3% افزایش پیدا خواهد نمود. سازمان کنترل ملی فضا، NAC، قادر به کنترل این افزایش ترافیک به علت های زیر نیست:

1. نداشتن فضای کافی

در حال حاضر فضاي پرواز بسيار كم می باشد و هواپيماها بايد در مسيرهاي پيش بيني شده پرواز كنند. در نتيجه به هواپيماها اين اجازه داده نمي گردد كه به صورت مستقيم تا مقصد پروازكنند و يا از باد مناسب بهره گیری كنند، در نتيجه ميزان مصرف سوخت و زمان پرواز افزايش پيدا مي كند. اين مشكل به خصوص در بزگراه هاي هوايي اطراف اقيانوس كه بيشترين رشد ترافيك را دارند به چشم مي آيد. براي مثال در اطراف اقیانوس آرام ترافیک سالانه 15% رشد پیدا می کند.

2. افزایش حجم کاری کنترل کننده ترافیک هوایی

ايجاد فاصله ايمن بين هواپيماها و نيز مشخص كردن مسير ناوبري هواپيما به مقصود اجتناب از تأثير نامطلوب شرايط آب و هوايي در كنترل هواپيما توسط مركز كنترل انجام مي گردد.

در محیط های شلوغ مانند محیط های نزدیک به فرودگاه های شهری، که به آن TRACON می گویند، کنترل کننده های اصولا این حجم بالا را با نگه داشتن هواپیما در حالت توقف خارج از TRACON کنترل می کنند.

تعداد صفحه : 136

قیمت : شش هزار تومان

 

***

—-

پشتیبانی سایت :       

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید                     

———-          serderehi@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید