تکه ای از متن پایان نامه :

دينداران بيرون جسته و گروهي ديگر با ستمکاري دلم را خستند. گويا هیچگاه کلام پروردگار را نشنيدند يا شنيدند و کار نبستند که مي‌فرمايد: «سراي آن جهان از آن کساني می باشد که برتري نمي‌جويند و راه تبه‌کاري نمي‌پويند و پايان کار، ويژة پرهيزگاران می باشد» آري به خدا دانستند، ليکن دنيا در ديدة آنان زيبا بود و زيور آن در چشم‌هايشان خوش نما.» علت خودداري زيد بن ثابت دنيازدگي بود. کسي که سرماية او به اندازه‌اي باشد که شمش‌هاي طلا و نقره‌اش را با تبر جدا کنند، چگونه مي‌تواند با حکومت علي کنار آيد؟

نگاهي به کارنامة اقتصادي سران فتنة جمل نيز همين حقيقت را نشان مي‌دهد که عامل اصلي پيدايش اين فتنه دنياطلبي و ثروت اندوزي آنان بود. دنيا طلبي سران فتنة قاسطين نيز بر همگان روشن می باشد. عمرو بن عاص در ابتداي خلافت امام علي در نامه‌اي خطاب به معاويه نوشت: «هر کار که مي‌تواني انجام بده؛ زيرا فرزند ابوطالب، چنانکه چوب را پوست مي‌کنند، تو را از هر مال و سرمايه‌اي که داري، جدا خواهد نمود.»

شايد گمان گردد که عامل دنياطلبي و زراندوزي را نتوان دربارة‌ فتنه‌گران نهروان بيان نمود. زيرا دنياطلبي با شب‌زنده‌داري و نماز و روزة‌ طولاني چندان قابل جمع نيست! اما نبايد فراموش نمود بسيارند کساني که دين را پلي براي دستيابي به دنيا قرار مي‌دهند. مالک اشتر، صحابي بصير امام علي، چه زيبا اين حقيقت را دربارة خوارج فهميده بود آنگاه که خطاب به آنان مي‌گفت: «اي گروه پيشاني سياه! گمان مي‌کرديم نماز شما از سر بي‌رغبتي به دنيا و شوق به لقاء الله می باشد؛ در حالي که اکنون مي‌بينيم از مرگ گريزان و به سوي دنيا شتابانيد.»

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید                     
  1. بدعت‌گذاري در دين: بدعت در حقيقت مکمل عامل اول، يعني هوا و هوس، می باشد. ابزاري می باشد در دست هوس‌راناني که اطلاعاتي از دين دارند و سعي مي‌کنند با تمسک به آيات و احاديث و ارائة تفاسير خاصي از آنها راهي براي توجيه هوا و هوس خود بيابند. بدعت در دين معمولاً از سوي عالمان صورت مي‌گيرد و نه مردم عادي. لغزش اين گروه می باشد که موجب لغزش جمع کثيري از مردمان مي‌گردد. مگر غير از اين می باشد که بدعت‌هاي صورت گرفته در صدر اسلام موجب گردید عدة بسياري از مردم مسلمان و صحابة پيامبر قربة الي الله دست به جنايت‌هايي هولناک عليه خاندان پيامبر و شهداي کربلا زدند. «کل يتقربون الي الله بدمه»؟ مگر عمر بن سعد براي تحريک و تهييج سپاهيان خود به جنگ با امام حسين و ياران مظلومش، با شعار «يا خيل الله ارکبي و بالجنة ابشري» دستور حمله به خيام امام حسين را صادر نکرد؟

 

تعليمي و تربيتي خود را مورد بازنگري جدي قرار ندهيم، ديري نمي‌پايد که جامعة ايماني ما از درون تهي خواهد گردید.

4. ايجاد روحية حقيقت‌شناسي: اگر يکي از شرايط و بسترهاي پيدايش فتنه، شخصيت‌محوري به جاي حقيقت‌محوري می باشد، يکي از راه‌هاي مبارزه با آن نيز ترويج روحية حقيقت‌محوري می باشد. اگر براي برخي از ياران امام علي، وجود عمار در سپاه امام، معيار حقيقت راه امام بود! روشن می باشد که در همة روزگاران نمي‌توان عمار را معيار حقيقت دانست. در اين روزگار بايد به دنبال شناخت خود

دانلود  رایگان فایل دموی این پایان نامه

(فقط حاوی صفحات فرد و حداکثر فقط 50 صفحه با فرمت ورد):

شما می توانید تکه های دیگری از این مطلب را در شماره بندی انتهای صفحه بخوانید              

اصول و مبانی جنگ نرم در اسلام

(فقط حاوی صفحات فرد و حداکثر فقط 50 صفحه با فرمت pdf):

اصول و مبانی جنگ نرم در اسلام

از لینک پایین صفحه ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک پایین صفحه