با عنوان : اثرات واسطه ای برنامه های توسعه صادرات بر روی عملکرد صادرات شرکت ها

در ادامه مطلب می توانید تکه هایی از ابتدای این پایان نامه را بخوانید

و در صورت نیاز به متن کامل آن می توانید از لینک پرداخت و دانلود آنی برای خرید این پایان نامه اقدام نمائید.

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید                     

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران جنوب

دانشکده تحصیلات تکمیلی

سمینار برای درجه کارشناسی ارشد

رشته مدیریت

عنوان :

اثرات واسطه ای برنامه های توسعه صادرات بر روی عملکرد صادرات شرکت ها

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی گردد

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن می باشد هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود اما در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل می باشد)

 

مــقدمه:

خیلی ازشرکت ها نمی توانند یا نمی خواهند صادرات را به گونه وسیعی دنبال بکنند به خاطر فقدان تجربه،منابع محدود،یا دیگر موانع.برنامه های توسعه صادرات توسط دولت،تشکل های تجاری ودیگر سازمان هاارائه می شودتا به شرکت ها برای غلبه براین محدودیت ها کمک بکنندواین برنامه ها یک تأثیر کلیدی در تشویق فعالیت های تجاری بین المللی اعمال می کنند،.(Wheeler,1990)

اما یک مطالعه سیستماتیک وجود ندارد که ارتباط علی برنامه هارا بر روی عملکرد صادراتی شرکت ها نشان بدهد.در حالیکه گزارش شده می باشد که بهره گیری وسیع از کمک های صادراتی اثر مثبت بر رشد صادرتی شرکت ها دارند، تنها تعداد معدودی از مطالعات اثر برنامه های توسعه صادرات را بر روی عملکرد صادراتی شرکت ها مطالعه کرده اند،(kotabe,czinkota,1992).

Katsileas ودیگران متوجه شده اند که سیاست های توسعه صادرات ملی به گونه مثبت با عملکرد صادرات شرکت مرتبط می باشند.(Katsileas and et al,1996)

هیچکدام از این مطالعات به گونه نظری به اثر توسعه صادرات بر روی شرکت یا عوامل مدیریتی که به گونه مستقیم با بهره گیری از برنامه کمکی دولت سودمند شده اند نپرداخته اند.اکثر مطالعات مربوط به توسعه صادرات در ارتباط با رضایت مدیر از برنامه های توسعه صادرات می باشند و فقط یک بخش کوچکی از مطالعات مربوط به توسعه صادرات،اثر برنامه های توسعه صادرات را بر روی عملکرد صادراتی شرکت مطالعه کرده اند که ماهیتا خیلی ساده نگرانه هستند. انتظار یک کار جدیدی می باشد که توسط Geneturk وKotabe (2001) ارائه گردید که اثر توسعه صادرات را بر روی عملکرد شرکت در یک مدل جامع مطالعه کردند.به هرحال مطالعاتشان برای مفهوم سازی اثرات برنامه های توسعه صادرات برروی متغیرهای سازمانی ومدیریتی در مطالعه عملکرد شرکت با شکست مواجه گردید. برنامه های توسعه صادرات اثر مستقیمی بر روی عملکرد صادرات شرکت همچنین یک اثر غیر مستقیم از طریق جمع آوری دانش به علاوه فرایند ایجاد تعهد دارند.به هر حال یک بازنگری از ادبیات نشان می دهدکه کوشش جدی برای مطالعه اثر غیر مستقیم برنامه های توسعه صادرات برروی عملکرد صادراتی شرکت ها انجام نشده می باشد. پس ،این پژوهش از طریق توسعه یک مدل مفهومی برای مطالعه اثر برنامه های توسعه صادرات برروی یک تعدادی از فاکتور های مدیریتی وسازمانی به علاوه برروی عملکرد صادرات شرکت این شکاف را پر می کند (Czinkota and Ricks,1981).

 

اظهار مسئله:

“اثرات واسطه ای برنامه های توسعه صادرات بر روی عملکرد صادرات شرکت ها”مسئله این می باشد که:چگونه برنامه های توسعه صادرات برروی عملکرد صادرات شرکت ها اثر می گذارند.

اهمیت موضوع:

برنامه های توسعه صادرات دولت (EPPs) در توسعه آگاهی از فرصت ها وتوانایی های سازمانی بسیار مهم هستند.SingerوCzinkota اظهار کردند که برنامه های توسعه صادرات به افزایش کسب دانش عینی وتجربی مدیریت وافزایش صلاحیت رقابتی کمک شایانی می کنند.پس بهره گیری از برنامه های توسعه می تواند منجر به کاهش قابل توجهی در سرمایه گذاری برای ایجاد وحفظ تخصص صادرات درون سازمانی بشود) Singer,1994 )

شما می توانید تکه های دیگری از این مطلب را در شماره بندی انتهای صفحه بخوانید              

یکی دیگراز مزایای برنامه های توسعه صرفه جویی درهزینه مستقیم برای بهره گیری کنندگان این برنامه می گردد(. (Czinkota and Rick, 1981

بهره گیری از برنامه های توسعه صادرات می تواند به شرکت در کاهش هزینه های عملیاتی کمک بکند،پس در فعالیت های صادراتی اش سودمندتر وکارآمد تر بشود، (1987 ،Bilkey ).

وهمانطور که در مقدمه ذکر گردید با در نظر داشتن این که تحقیقات چندانی درمورد اثر برنامه های توسعه صادرات بر روی عملکرد صادراتی شرکت ها انجام نشده می باشد این پژوهش می تواند رهنمود هایی به مدیران شرکت های صادراتی بدهد تا چگونه بتوانند از برنامه های توسعه صادرات سود ببرند،همچنین سیاستگذاران دولت از یافته های این پژوهش سود خواهند برد در جهت شناخت نیازهای مدیران از برنامه توسعه صادرات.

 

تعداد صفحه :113

قیمت : شش هزار تومان

***

—-

پشتیبانی سایت :        ———-        serderehi@gmail.com

در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.

***  ***

دیدگاهتان را بنویسید