با عنوان : مطالعه تأثیر هوش هیجانی درعملکرد بازاريابان بیمه کارآفرین استان خراسان رضوی

در ادامه مطلب می توانید تکه هایی از ابتدای این پایان نامه را بخوانید

و در صورت نیاز به متن کامل آن می توانید از لینک پرداخت و دانلود آنی برای خرید این پایان نامه اقدام نمائید.

دانشگاه آزاد اسلامي

واحد نیشابور

پايان نامه كارشناسي ارشد رشته مديريت بازرگاني ( M . Sc )

موضوع

مطالعه تأثیر هوش هیجانی درعملکرد بازاريابان بیمه کارآفرین استان خراسان رضوی

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی گردد

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن می باشد هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود اما در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل می باشد)

 

مقدمه

مديريت و يا عامل انساني مهم‌ترين دليل تحولاتي می باشد كه امروز بشر در همه زمينه‌ها و به هر شكلي در جوامع گوناگون شاهد آن می باشد. در واقع عامل انساني می باشد كه تفاوت‌هاي فاحش امروز زندگي بشر با شرايط گذشته‌اش را رقم زده می باشد. اگر اين عامل از زندگي روزمره حذف گردد در واقع توسعه و پيشرفت از زندگي بشر حذف مي‌گردد. براي تغيير و حركت بسوي شرايط بهتر علاوه بر عواملي زیرا سرمايه، مواد اوليه و غيره مهم‌ترين و اصلي‌ترين عامل نيروي انساني می باشد. در واقع ثروت و دارايي هر جامعه‌اي تنها و تنها نيروي انساني می باشد. اين ديدگاه شايد افراطي بنظر برسد ولي واقعيت‌هاي موجود در جوامع گوناگون اين امر را ثابت مي‌كند. اگر يك جامعه را با همه امكانات مادي و ثروت‌هاي بيكران با جامعه‌اي كه از همه اين امكانات بي‌بهره می باشد مقايسه كنيم و نظاره كنيم كه جامعه فاقد ثروت از توان و قدرت بالاتري برخوردار می باشد تنها عاملي كه اين مسئله را ايجاد كرده بايد عامل انساني باشد. در زمينه امور اقتصادي و تجاري مانند همه ديگر بخش‌هاي اجتماعي عامل انساني مهم و حياتي می باشد.

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید                     

امروزه دیگر توجه صرف به برنامه ریزی و فرآیندها کافی نیست چراکه این افراد هستند که برنامه ریزیها و فرآیندها را جامه اقدام می پوشانند. حفظ انگیزه و تعهد افراد در زمان بروز تغییرات گسترده، در زمره‌ دشوارترین چالشهایی می باشد که رهبران در تمامی سطوح با آنها مواجهند. شرکتها بایستی در زمینه‌ فعالیت ‌های داخلی وخارجی خود انعطاف‌پذیرتر باشند. ماهیت تغییرات امروزی مؤید چالشی کلی برای تمامی کسانی می باشد که در سمتهای رهبری قرار دارند. برای رفع این چالشها، رهبران بایستی بتوانند فضایی سازمانی خلق کنند که در آن نه تنها عملکرد بلکه حس غرور و هدفمندی تقویت میگردد.

نخستين توجهي كه در عرصه مديريت و تجارت به صورتي جدي به رفتار مناسب با عوامل انساني مبذول گشت به التون مايو استاد دانشگاه هاروارد مربوط مي‌گردد. وي در تحقيقاتي كه در شركت برق وسترن انجام داد و به تحقيقات هاثورن معروف گردید به اين نتيجه مهم رسيد كه در نظر داشتن عامل انساني مهم ترين ابزار در رشد انگيزش و بهره‌وري سازمان‌ها و كاركنان آنها می باشد. در واقع بعد از آنكه تيلور اصول مديريت علمي خود را منتشر و اجرا نمود انقلابي در بهره‌وري سازمان‌ها رخ داد، اما به همان نسبت اداره سازمان‌ها را به سمت شيوه‌هاي مكانيكي كه موجب كاهش رضايت كاركنان مي‌گردید سوق داد. کوشش‌هاي التون مايو كه در واقع آغازگر جنبشي نوين در عرصه مديريت بود و به مكتب رفتارگرايان معروف گشت باعث گردید مديران و نخبگان تجاري توجهي ويژه به عامل روحيه انساني در داخل و خارج از سازمان نمايند. شكوفايي شيوه رفتارگرايان مربوط به سال‌هاي ۱۹۳۰ مي‌گردد با اين وجود تا به حال اين بينش اعتبار خود را حفظ نموده می باشد. طوري كه حالا در تقسيم‌بندي‌هايي كه براي توجه مديريتي مديران به كار مي‌رود آنها را به دو دسته كارمندگراها و كارگراها تقسيم مي‌كنند كه در واقع تمايزي می باشد بين كساني كه اولويت و تمركز خود را بر انجام كار بدون در نظر داشتن روحيه ديگران مي‌دهند و كساني كه روحيه كاركنان و انگيزش آنان را در نظر مي‌گيرند. ناگفته پيداست بهترين شيوه روشي می باشد كه هر دو وجه را يعني كارگرايي و كارمند گرايي را در اوج دارا باشد.

در نهایت می توان گفت در فضای جدید و پر چالش کسب و کارهای امروزی، واقعیات‌ انسانی بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارند.( دانیل گلمن)

اظهار مسئله و اهمیت پژوهش

امروزه در سازمانهای تجاری و علی الخصوص سازمانهایی که محصول آنها خدمات می باشد ، انجام بازاریابی هوشمندانه توسط بازاریابان و فروشندگان هوشمند امری می باشد بدیهی که در نظر داشتن این مسئله و جذب نیروی انسانی با هوش بسیار حیاتی می باشد . اما زمانی که از هوش صحبت می گردد اولین موضوعی که به ذهن می آید بهره هوشی و بهره گیری از افرادی با IQ بالاتر می باشد . مشاهدات و مطالعات حاكي از آن می باشد كه بسياري از افراد كه داراي IQ يا بهره هوشی بالاتر از متوسط هستند در اقدام توفيق چنداني در تحصيل و اشتغال ندارند . برخلاف باور قديمي و رايج بين عموم مردم ، هوش بهر يا IQ به تنهايي در موفقيت افراد در ابعاد ذكر شده تأثیر چنداني ايفا نمي كند. امروزه در كشورهاي پيشرفته بحث بهره هيجاني و هوش هيجاني مطرح شده می باشد و در مراكز صنعتي و بسياري از سازمانها به خصوص مصاحبه هاي استخدامي كاربرد فراوان دارد اگر تا ديروز به هوش بهر يك فرد توجه مي گردید امروز بيشترين تاكيد براي معيارهاي استخدامي، هوش هيجاني فرد می باشد ، البته مشروط برآن كه فرد از يك بهره هوشي طبيعي نيز برخوردار باشد. همچنین تحقیقات انجام شده نشان داده که امروز ۱۰٪ از افرادي كه از كار اخراج مي شوند به علت عدم توانايي و لياقت از شغل خود اخراج مي شوند ، اما ۹۰٪ افراد به دليل مشكلات ارتباطي و عدم سازگاري كه ناشي از ضعف شخصيتي و هيجاني می باشد از كار خود بركنار مي شوند . با همه این تفاسیرسازمانهای ما با هوش هیجانی واهمیت پرداختن به آن بیگانه بوده و آشنایی لازم را نداشته .لذا دراین پژوهش کوشش برآن می باشد که اولاهوش هیجانی مورد بحث وبررسی قرار گیرد و ثانیا تاثیر آن را در عملکرد بازار یابان و یا فروشندگان صنعت بیمه مورد مطالعه قرار دهیم .

اهداف پژوهش

1- پرداختن به واژه هوش هیجانی و شناساندن آن به مدیران و اهمیت آن در مدیریت بیمه.

2- برقراری ارتباط بین هوش هیجانی بازاریابان و عملکرد آنها در سازمان

فرضیات پژوهش

فرضیه اهم : هوش هیجانی با عملکرد بازار یابان بیمه ارتباط معنی دار دارد

فرضیه اخص1) خودآگاهی با عملکرد بازاریابان بیمه ارتباط معنی دار دارد.

فرضیه اخص 2) به کارگیری درست هیجانها (خود مدیریتی) با عملکرد بازار یابان بیمه ارتباط معنی دار دارد.

فرضیه اخص 3) خود انگيزي (انگیزش) با عملکرد بازار یابان بیمه ارتباط معنی دار دارد.

فرضیه اخص 4) همدلی با عملکرد بازار یابان بیمه ارتباط معنی دار دارد.

فرضیه اخص 5) حفظ ارتباطها( مديريت ارتباط) با عملکرد بازار یابان بیمه ارتباط معنی دار دارد.

روش پژوهش

1- نوع پژوهش: نوع پژوهش بر حسب هدف پژوهش ماهیت کاربردی داشته وبر حسب چگونگی اجرا در قالب تحقیقات پبمایشی قرار می گیرد.

2- ابزار پژوهش: دراین پژوهش از مصاحبه و پرسشنامه بهره گیری شده می باشد .

3- روش مطالعه : از مطالعه کتابخانه ای برای بدست آوردن اطلاعات لازم بهره گیری شده می باشد .

قلمرو پژوهش

1- زمان : پائیز و زمستان 1387 و بهار 1388

2- مکان : ایران ، استان خراسان رضوی  

3- موضوع: مطالعه تأثیر هوش هیجانی درعملکرد فروشندگان( بازاریابان) بیمه کارآفرین استان خراسان رضوی

روش تحلیل داده ها

به مقصود آزمون فرضیات پژوهش از فنون آماری ذیل بهره گیری می گردد:

1- ضریب همبستگی پیرسون

شما می توانید تکه های دیگری از این مطلب را در شماره بندی انتهای صفحه بخوانید              

2- آزمون ضریب همبستگی

3- آزمون zفیشر

4-آزمون t

تعداد صفحه :100

قیمت : شش هزار تومان

***

—-

پشتیبانی سایت :        ———-        serderehi@gmail.com

در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.

***  ***

دیدگاهتان را بنویسید