دانلود پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه :

 مسئولیت کیفری ناشی از فعالیت رسانه های الکترونیکی در حقوق ایران 

قسمتی از متن پایان نامه :

  

بند سوم: مسؤوليت اداري و انتظامي

مسؤولیت انتظامی یا انضباطی، مسؤولیت ناشی از تخلفات شغلی می باشد. مسؤولیت انتظامی و انضباطی و اداری از نظر مفهومی به یک معنی بوده و عبارت می باشد؛ از الزامات انضباطی، اداری یا انتظامی که به دنبال تخلف یک شخص از وظایف شغلی خود به او تحمیل می­گردد[1]. آرایی که هیأت ­های رسیدگی به تخلفات اداری و دادگاه­های انتظامی کانون وکلا، کانون کارشناسان، کانون سردفتران علیه اشخاص تحت تابعه خود صادر می­کنند؛ در راستای مسؤولیت اداری و انتظامی صاحبان مشاغل مزبور می باشد.

مبحث دوم: انواع محتوا و جلوه­های مختلف رسانه الکترونیکی

حال با توجّه به روشن شدن مفهوم رسانه­ی الکترونیکی در مبحث قبل و تبیین و تشریح جایگاه این نوع رسانه­ها که به آن اشارت رفت. در این مبحث به مطالعه انواع محتوا و جلوه­های مختلف     رسانه­های الکترونیکی می­پردازیم؛ و اظهار می­داریم که انواع محتوای رسانه­های الکترونیکی از      جلوه­های خود آن رسانه­ها متمایز می­باشد؛ به اظهار دیگر رسانه­های الکترونیکی در جلوه­های مختلف آن، به انتقال انواع محتوا در فضای الکترونیک می­پردازند. پس برای فرق دادن انواع محتوای رسانه­های الکترونیک از جلوه­های آن، لازم می باشد تا آغاز انواع محتوا و سپس جلوه­های آن مطالعه گردد. از این­روی در این مبحث آغاز در گفتار نخست به مطالعه انواع محتوای رسانه­های الکترونیکی پرداخته؛ و سپس با در نظر داشتن روشن شدن پایه­ها و بنیان­های محتوایی این نوع از رسانه­ها؛ در گفتار دوم به مطالعه گونه­ها و اقسام رسانه­های مزبور تصریح می­گردد.

گفتار نخست: انواع محتوای رسانه­های الکترونیکی

اکنون این سوال پیش می­آید که رسانه­های الکترونیکی دارای چه نوع گونه، فرم و تکنولوژی هستند؟ طبق نظر پروفسور مایندی مک آدامز استاد ژورنالیسم در دانشکده ارتباطات و روزنامه‌نگاری دانشگاه فلوریدای آمریکا و از اساتید برجسته دنیا در حوزه ارتباطات انواع محتوای رسانه­های الکترونیکی عبارتند از:

1- متن

2- عکس (تصویر)

3- گرافیک

4- صوت

5- فیلم[2](ویدئو)

بند اول: متن

متن بدون شک جزء بنیادین و مهمترین مولفه­ها در رسانه­ی الکترونیکی می باشد. این مولفه یک نوع داده محتوا می باشد؛ که رسانه برای انتشار و انتقال اطلاعات از آن بهره گیری می­کند. متون در محیط وب به سه بخش تقسیم می­شوند. متون ایستا، متون متحرّک و لینک. متون ایستا مشابه با متون چاپی هستند؛ که قابل انتقال یا تغییر نبوده و کاربر نیز نمی­تواند در آن تغییری ایجاد کند. متون متحرّک بیشتر در آگهی­های تحت وب به کار گرفته می­شوند[3].

بند دوم: عکس (تصویر)

تصویر یکی از مهم­ترین مولفه­ها در محتوای رسانه­های الکترونیک می­باشد. تصریح به این موضوع ضروری می باشد که عکس یک نوع داده محتوا می باشد که می­تواند مبین حقایق، اطلاعات و مفاهیم باشد. بدون شک یک عکس مرتبط و با کیفیت خوب، خبر را برای خواننده جذاب­تر و خواندنی­تر می­کند.

بهره گیری مناسب از عکس در بسیاری از مواقع  ﺗﺄﺛﻴﺮگذارتر از چندین صفحه مطلب می باشد. با عکس می باشد که می­توان اطّلاعات لازم را به راحت­ترین و پرمعناترین شکل در اختیار مخاطب قرار داد[4]. شعار امروزین این می باشد: عکس مطلب می باشد[5].

[1]– خرم­آبادی، احمد، منبع پیشین، ص 71.

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید                     

[2]– ضیایی­پرور، منبع پیشین، جلد نخست، ص68.

[3]– Ronald E. Wyllys, Multimedia and telecommunication, 1997-2002: perspectives and recommendation, Graduate School of Library and Information Science The University of Texas at Austin, 1997 May 10, available at: http://www.reference.com/motif/Computers/types-of-multimedia-applications.

3- حسن پور، اما، ویژگیهای رسانه­های مدرن دیجیتالی و مزیت آنها بر رسانه­های معمولی، وبلاگ عصر ارتباط، 30 فروردین 91، مراجعه شده در 25/5/92 از:

http://asrehertebat.blogsky.com/1391/01/30/post-1

4- Ibid.

 

 

 

 

 

 

 

 

1- درخواه، آیدین، گرافیک چیست؟، وبگاه هنرهای تجسمی، 1392، مراجعه شده در 25/5/92 از:

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

– اهداف پژوهش

1- شناسایی و تمییز میان انواع رسانه­های الکترونیکی در راستای ارائه اطلاعات لازم به نهادهای تدوین­کننده و اجراکننده قانون برای تصویب و اجرای قوانین و مقررات ضروری مربوط به مقابله با جرائم ارتکابی از سوی رسانه­های الکترونیکی.

2- شناخت اشخاص حقیقی و حقوقی مسؤول در رسانه­های الکترونیکی و نوع و میزان مسؤولیت       آنها که در نتیجه، امکان مجازات و کیفر را بر شخص مسؤول و خاطی میسر می­کند.

3- مطالعه انواع مسؤولیت­های کیفری ناشی از انتشار محتوای مجرمانه در رسانه­های الکترونیکی که در نتیجه آن کاربران از میزان و نوع مسؤولیت­های خود آگاه خواهند گردید.

4- مطالعه و تحلیل پاسخ­های اعمال شده توسط نهادهای مسؤول به تخلفات و جرائم رسانه­های الکترونیکی در راستای ارائه راهکارهای درست و سنجیده مربوط به مقابله با این تخلفات و جرایم به نهادهای ذیربط.

3- سؤالات تحقيق

سوال اصلی

انواع مسؤولیت کیفری رسانه­های الکترونیکی و نحوه توزیع آن به چه صورت می باشد؟

سوالات فرعی

-1 پاسخ­ها و اختیارات نهاد­های مسؤول به جرایم رسانه­های الکترونیکی به چه نحو بوده می باشد؟

2- گونه­های رسانه­های الکترونیکی کدام می باشد؟