فایل پژوهش: گونه های رسانه های الکترونیکی – پايان نامه

دانلود پایان نامه

 دانلود پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه :

 مسئولیت کیفری ناشی از فعالیت رسانه های الکترونیکی در حقوق ایران 

قسمتی از متن پایان نامه :

  

بند سوم: مسؤوليت اداري و انتظامي

مسؤولیت انتظامی یا انضباطی، مسؤولیت ناشی از تخلفات شغلی می باشد. مسؤولیت انتظامی و انضباطی و اداری از نظر مفهومی به یک معنی بوده و عبارت می باشد؛ از الزامات انضباطی، اداری یا انتظامی که به دنبال تخلف یک شخص از وظایف شغلی خود به او تحمیل می­گردد[1]. آرایی که هیأت ­های رسیدگی به تخلفات اداری و دادگاه­های انتظامی کانون وکلا، کانون کارشناسان، کانون سردفتران علیه اشخاص تحت تابعه خود صادر می­کنند؛ در راستای مسؤولیت اداری و انتظامی صاحبان مشاغل مزبور می باشد.

مبحث دوم: انواع محتوا و جلوه­های مختلف رسانه الکترونیکی

حال با توجّه به روشن شدن مفهوم رسانه­ی الکترونیکی در مبحث قبل و تبیین و تشریح جایگاه این نوع رسانه­ها که به آن اشارت رفت. در این مبحث به مطالعه انواع محتوا و جلوه­های مختلف     رسانه­های الکترونیکی می­پردازیم؛ و اظهار می­داریم که انواع محتوای رسانه­های الکترونیکی از      جلوه­های خود آن رسانه­ها متمایز می­باشد؛ به اظهار دیگر رسانه­های الکترونیکی در جلوه­های مختلف آن، به انتقال انواع محتوا در فضای الکترونیک می­پردازند. پس برای فرق دادن انواع محتوای رسانه­های الکترونیک از جلوه­های آن، لازم می باشد تا آغاز انواع محتوا و سپس جلوه­های آن مطالعه گردد. از این­روی در این مبحث آغاز در گفتار نخست به مطالعه انواع محتوای رسانه­های الکترونیکی پرداخته؛ و سپس با در نظر داشتن روشن شدن پایه­ها و بنیان­های محتوایی این نوع از رسانه­ها؛ در گفتار دوم به مطالعه گونه­ها و اقسام رسانه­های مزبور تصریح می­گردد.

گفتار نخست: انواع محتوای رسانه­های الکترونیکی

اکنون این سوال پیش می­آید که رسانه­های الکترونیکی دارای چه نوع گونه، فرم و تکنولوژی هستند؟ طبق نظر پروفسور مایندی مک آدامز استاد ژورنالیسم در دانشکده ارتباطات و روزنامه‌نگاری دانشگاه فلوریدای آمریکا و از اساتید برجسته دنیا در حوزه ارتباطات انواع محتوای رسانه­های الکترونیکی عبارتند از:

1- متن

2- عکس (تصویر)

3- گرافیک

4- صوت

5- فیلم[2](ویدئو)

بند اول: متن

متن بدون شک جزء بنیادین و مهمترین مولفه­ها در رسانه­ی الکترونیکی می باشد. این مولفه یک نوع داده محتوا می باشد؛ که رسانه برای انتشار و انتقال اطلاعات از آن بهره گیری می­کند. متون در محیط وب به سه بخش تقسیم می­شوند. متون ایستا، متون متحرّک و لینک. متون ایستا مشابه با متون چاپی هستند؛ که قابل انتقال یا تغییر نبوده و کاربر نیز نمی­تواند در آن تغییری ایجاد کند. متون متحرّک بیشتر در آگهی­های تحت وب به کار گرفته می­شوند[3].

بند دوم: عکس (تصویر)

تصویر یکی از مهم­ترین مولفه­ها در محتوای رسانه­های الکترونیک می­باشد. تصریح به این موضوع ضروری می باشد که عکس یک نوع داده محتوا می باشد که می­تواند مبین حقایق، اطلاعات و مفاهیم باشد. بدون شک یک عکس مرتبط و با کیفیت خوب، خبر را برای خواننده جذاب­تر و خواندنی­تر می­کند.

بهره گیری مناسب از عکس در بسیاری از مواقع  ﺗﺄﺛﻴﺮگذارتر از چندین صفحه مطلب می باشد. با عکس می باشد که می­توان اطّلاعات لازم را به راحت­ترین و پرمعناترین شکل در اختیار مخاطب قرار داد[4]. شعار امروزین این می باشد: عکس مطلب می باشد[5].

[1]– خرم­آبادی، احمد، منبع پیشین، ص 71.

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید                     

[2]– ضیایی­پرور، منبع پیشین، جلد نخست، ص68.

[3]– Ronald E. Wyllys, Multimedia and telecommunication, 1997-2002: perspectives and recommendation, Graduate School of Library and Information Science The University of Texas at Austin, 1997 May 10, available at: http://www.reference.com/motif/Computers/types-of-multimedia-applications.

3- حسن پور، اما، ویژگیهای رسانه­های مدرن دیجیتالی و مزیت آنها بر رسانه­های معمولی، وبلاگ عصر ارتباط، 30 فروردین 91، مراجعه شده در 25/5/92 از:

http://asrehertebat.blogsky.com/1391/01/30/post-1

4- Ibid.

 

 

 

 

 

 

 

 

1- درخواه، آیدین، گرافیک چیست؟، وبگاه هنرهای تجسمی، 1392، مراجعه شده در 25/5/92 از:

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

– اهداف پژوهش

1- شناسایی و تمییز میان انواع رسانه­های الکترونیکی در راستای ارائه اطلاعات لازم به نهادهای تدوین­کننده و اجراکننده قانون برای تصویب و اجرای قوانین و مقررات ضروری مربوط به مقابله با جرائم ارتکابی از سوی رسانه­های الکترونیکی.

2- شناخت اشخاص حقیقی و حقوقی مسؤول در رسانه­های الکترونیکی و نوع و میزان مسؤولیت       آنها که در نتیجه، امکان مجازات و کیفر را بر شخص مسؤول و خاطی میسر می­کند.

3- مطالعه انواع مسؤولیت­های کیفری ناشی از انتشار محتوای مجرمانه در رسانه­های الکترونیکی که در نتیجه آن کاربران از میزان و نوع مسؤولیت­های خود آگاه خواهند گردید.

4- مطالعه و تحلیل پاسخ­های اعمال شده توسط نهادهای مسؤول به تخلفات و جرائم رسانه­های الکترونیکی در راستای ارائه راهکارهای درست و سنجیده مربوط به مقابله با این تخلفات و جرایم به نهادهای ذیربط.

3- سؤالات تحقيق

سوال اصلی

انواع مسؤولیت کیفری رسانه­های الکترونیکی و نحوه توزیع آن به چه صورت می باشد؟

سوالات فرعی

-1 پاسخ­ها و اختیارات نهاد­های مسؤول به جرایم رسانه­های الکترونیکی به چه نحو بوده می باشد؟

2- گونه­های رسانه­های الکترونیکی کدام می باشد؟

شما می توانید تکه های دیگری از این مطلب را در شماره بندی انتهای صفحه بخوانید              

 دانلود رایگان فایل دموی این پایان نامه

(فقط حاوی ده صفحه ازصفحات پایان نامه با فرمت ورد):

پایان نامه مسئولیت کیفری ناشی از فعالیت¬ رسانه¬های الکترونیکی در حقوق ایران

(فقط حاوی ده صفحه ازصفحات پایان نامه با فرمت PDF):

پایان نامه مسئولیت کیفری ناشی از فعالیت¬ رسانه¬های الکترونیکی در حقوق ایران

از لینک پایین صفحه ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

این نوشته در پایان نامه های ارشد ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.