منبع پایان نامه : دانلود تحقیق در مورد پروژه تحلیل و بررسی کتاب اجتماعی سوم ابتدایی بر طبق روش ویلیام رومی -قسمت اول

دانلود پایان نامه

درس : اول

خانواده هاشمی

1- معرفی درس : این درس اولین درس کتاب می باشد . متن درس در 2 صفحه ارائه شده می باشد. در صفحه ی اول قسمت بالا تصویری از خانواده ی هاشمی و در صفحه دوم پایین صفحه تصویری از نحوه ی کار کردن اعضای خانواده هاشمی آمده می باشد. در صفحه ی سوم نیز 4 پوشش و 4 فعالیت در کلاس آورده شده می باشد.

 

نکته مهم : برای بهره گیری از متن کامل پژوهش یا مقاله می توانید فایل ارجینال آن را از پایین صفحه دانلود کنید. سایت ما حاوی تعداد بسیار زیادی مقاله و پژوهش دانشگاهی در رشته های مختلف می باشد که می توانید آن ها را به رایگان دانلود کنید

2- هدف های آموزشی : 1- آشنایی با اعضای خانواده هاشمی – آشنایی دانش آموزان با کلمه ی همکاری و همیاری و نحوه ی کمک به یکدیگر. آشنایی با دانش آموزان با تکریم گذاشتن به بزرگ ترها – ایجاد علاقه و محبت بین اعضای خانواده.

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید                     

3- روش تدریس : بارش فکری با بهره گیری از کلمه ی خانواده – داستان گویی – ایفای تأثیر – پرسش و پاسخ

4- تحلیل محتوا : این درس و اکثر دروس درس تعلیمات اجتماعی سوم ابتدایی غیر فعال می باشد که برای فعال کردن درس می توان با بهره گیری از بارش فکری و پرسش و پاسخ از خود دانش آموزان و همچنین با بهره گیری از روش داستان گویی و بازی نمایش توسط دانش آموزان این درس را ارائه نمود و به صورت فعال در آورد.

برای فعال کردن تصویر صفحه دوم می توان با بهره گیری از فعالیت در کلاس شمار2 آن را به صورت فعال در آورد و یا با بزرگ کردن تصویر صفحه ی اول و چسباندن

به تابلوی کلاس و توضیح خواستن از دانش آموزان و پرسش از آن به صورت فعال در آید.

5- محاسن و معایب این درس : تصاویر به صورت نقاشی می باشد در صورتی که
می توان از عکس به جای آن بهره گیری نمود تا طبیعی تر به نظر آید و دانش آموزان آن را به بهتر قبول کنند.

 

درس : دوم

خبر مهم

1- معرفی درس : این درس دومین درس این کتاب می باشد. متن درس در دو صفحه ارائه شده می باشد . در صفحه اول قسمت بالا تصویری از آمدن آقای هاشمی به خانه و در صفحه دوم قسمت پایین 4 پرسش قرار دارد. 2 فعالیت در کلاس نیز در صفحه ی سوم قرار دارد.

2- هدف های آموزشی : آشنایی دانش آموزان با خانواده

آشنایی دانش آموزان با نحوه ی مسافرت کردن – آشنایی با مسائلی که قبل از مسافرت بایستی آنها را در نظر گرفت – آشنایی با فصل ها – وسایلی که در سفر همراه داریم.

3- روش تدریس : داستان گویی – ایفای تأثیر

4- تحلیل محتوا : طبق محاسبات ویلیام روی این درس غیر فعال می باشد. متن درس را می توان با روش داستان گویی و نمایش به صورت فعال در آورد. با پرسش از تصویر کتاب و توجه دانش آموزان به آن ، تصویر را نیز به صورت فعال در آورد.

با دادن سؤالات واگرا و توجه دانش آموزان به نمایش اجرا شده در کلاس سؤالات فعال به وجود آورد. فعالیت در کلاس در سطح فعال D و C قرار دارد.

معایب و محاسن درس : تصویر درس از رنگ آمیزی جذاب برخورد نمی باشد. و متن درس غیر فعال می باشد. و از محاسن درس ، مطالب درحد توانایی درک دانش آموزان می باشد.

 

درس سوم :

به سوی شیراز

1- معرفی درس  : این درس سومین درس کتاب می باشد . متن درس در چهار صفحه ارائه گردیده می باشد. یک صفحه به پرسش ها و فعالیت در کلاس اختصاص دارد. در صفحه اول قسمت پایین تصویر نقشه ی ایران ، در صفحه دوم قسمت پایین حرم شاه چراغ ، در صحنه سوم قسمت بالا بازار وکیل و در پایین صفحه یک مغازه در بازار و در صفحه چهارم تصویر آرامگاه حافظ در شیراز درج گردیده می باشد .

شما می توانید تکه های دیگری از این مطلب را در شماره بندی انتهای صفحه بخوانید              

پرسش ها شامل سه سؤال و فعالیت در کلاس نیز سه سؤال می باشد .

2- هدف های آموزشی : آشنایی دانش آموزان با چند نمونه آثار باستانی شهر شیراز و مکان های زیارتی- آشنایی دانش آموزان با ارتباط بین مردم شهری و روستایی از نظر اقتصادی – آشنایی دانش آموزان با لزوم تکریم به قشر زحمتکش شهرداری – آشنایی دانش آموزان با انواع شغل ها و ذکر محل آنها (کارمندان، کارگران ، پیشه وران ) – آشنایی دانش آموزان با گیاهان صحرایی جهت بهره گیری در موارد گوناگون مانند درمان بیماری ها- آشنایی با صنایع دستی و سوغات شهرشیراز

3- روش تدریس :  بارش فکری – نمایش اسلاید و تصاویری از شهر شیراز – پرسش و پاسخ

4- تحلیل محتوا : این درس با در نظر داشتن ضریب درگیری کامل درس غیر فعل می باشد. چه از نظر متن ، سؤال و تصاویر برای فعال کردن متن درس می توان این کارها را انجام داد : 1- درست کردن یک نقشه ی ایران در سایز بزرگ و چسباندن آن در کلاس و شروع درس با آن 2- درست کردن جدولی با بهره گیری از نام شهر و پرسش از جاهای دیدنی، هنرهای دستی ، سوغاتی ها3- آوردن دیوان حافظ و سعدی و خواندن شعری از آنها برای دانش آموزان – تصاویر این درس را می توان با پرسش 1 فعال نمود و یا تصاویر را به صورت پازل در آورد و برای گروه بندی دانش آموزان از آن ها بهره گیری نمود و با توضیحاتی که گروه ها می دهند این تصاویر فعال می شوند.

پرسش ها و فعالیت های این درس فعال می باشد به جزء پرسش 1 و پرسش3 که می توان با آوردن انواع داروها و عرقیات گیاهی به کلاس آن را فعال نمود و یا با بهره گیری از تصاویری که در اسلاید آورده ایم آن پرسش ها را فعال نمود.

این نوشته در پایان نامه های ارشد ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

پاسخی بگذارید