دانلود فایل پژوهش: دانلود تحقیق در مورد پروژه روانشناسی یادگیری -قسمت نوزدهم

دانلود پایان نامه

وقتي توجه يك كارگر را در ارتباط با كارخانه ،ساعت كار ،دست مزد ها و نظام تشويق وتنبيه مي دانيم مي توانيم پيش بيني كنيم كهع او چگونه كار خواهد كرد و چه توليدي خواهد داشت و تا چه اندازه براي حفظ محيط كارخانه کوشش مي كند و يا اگر بدانيم كارفرما نسبت به تشكيلات كارگري نگرشي منفي دارد تا اندازه اي راحت تر مي توانستيم  حدس بزنيم كه رفتار او را هر يك مديريت هاي زير نگرشي خواهد بود ؟ مثل انتخابات اتحاديه كارگري در كارخانه همان فرد يا تصويب قانون جديد درمورد تشكيل اتحاديه ها و… و به علت همين يكنواختي  پاسخ ها پیش روی محرك ها ي مختلف امّا مربوط به يك موضوع يا يك پديده می باشد كه مي گوييم توجه يعني آمادگي قبلي براي عملكردن.موضوع توجه مي تواند هر نوع واقعيتي باشد به شرط آنكه از طرف فرد به عنوان يك واقعيت متمايز درك گردد مثلاً موضوع توجه مي تواند شخص، گروه ريا،سازمان ،حركت اجتماعي و مذهبي و… با اين همه توجه درمورد يك گروه در صورتي كه آن را نشناسيم عملاً غير ممكن خواهد بود .پس لازمه پي بردن به يك توجه شناخت می باشد .

 

نکته مهم : برای بهره گیری از متن کامل پژوهش یا مقاله می توانید فایل ارجینال آن را از پایین صفحه دانلود کنید. سایت ما حاوی تعداد بسیار زیادی مقاله و پژوهش دانشگاهی در رشته های مختلف می باشد که می توانید آن ها را به رایگان دانلود کنید

مثلاً: اگر مردم تبريز را از اروميه تميز و تشخيص ندهيم نخواهيم توانست درمورد آنها نگرشي خاص داشته باشيم  در محيط كار نيز وضع به همين صورت می باشد اگر كادر مديريت را از كادر اداري تميز ندهيم درمورد آن توجه خاصي نخواهيم داشت.

شما می توانید تکه های دیگری از این مطلب را در شماره بندی انتهای صفحه بخوانید              

عناصر تشكيل دهنده توجه ها :

برای دانلود فایل ورد متن کامل اینجا کلیک کنید

1.شناختي      2.عاطفي    3 . رفتاري

1- عنصر شناختي : عبارت از هر نوع نظر ،شناختو باور درمورد موضوع توجه اين باورها  مي توانند درست يا غلط و ساده يا پيچيده  و از نظر درجه اهميت مي تواند اهميت يك و دو داشته باشند.

ويژگي درست يا غلط بودن باورها نمي تواند توجه هاي مارا خيلي تحت تأثير قرار دهد  زيرا آن چیز که اهميت دارد شيوه ديد ما از دنيا می باشد نه آن چیز که واقعيت دارد. به عبارت ديگر آن چیز که اهميت دارد طرز برداشت كارگران و كاركنان از كارخانه می باشد نه آن چیز که واقعاً هست مهم اين می باشد كه كاركنان محل كار خود را دوست داشته باشند و احساس كنند كه سازمان به فكر كار آنها می باشد پس متوجه شديد كه ما  به درست و غلط بودن اين مسائل نمي گردد .

اگر ما هيچ يك از مردم B,Aرا نشناسيم امّا اگر بشنويم كه عملكرد كاركنان اين دو منطقه متفاوت می باشد باورهاي مادر باره آنها ساده خواهد بود امّااگر درهريك از شهرهاي يادشده چند سال زندگي كرده باشيم يا با آنها كار كرده باشيم درآن صورت باورهاي مادرباره آنها بسيار پيچيده خواهدبود. توجه هايي كه بر باور هاي  ساده استوار باشند به راحتي تغيير مي يابند،اساس آنها به راحتي به هم مي ريزند زيرا خيلي كمتر با واقعيت تطبيق مي كنند توجه هايي كه براعتقادات عميق مانند مذهب،آزادي و عشق و… استوار باشند به دشواري قابل تغيير خواهند بود مثلاً اگر كاركنان عميقاً معتقد باشند استثمار مي شوند به دشواري خواهند توانست به صداقت كار كنند .

2-عنصر عاطفي: يعني هيجانها و احساسات كه به عنوان قرار گرفتن فرد پیش روی موضوعات يا  حتي فكر كردن  به آنها به وجود مي آيد. هيجانها معمولاً با واكنش فيزيولوژيك مثل : ضربان قاب و … همراهند. عنصرهاي عاطفي مي توانند مثبت يا منفي و شديد يا ضعيف باشند.

فرد رمورد برخي موضوع هاي دنيايي اطراف خود احساسي راحتي مي كند در حالي كه بعضي موضوع ها براي او ناراحتي فراهم مي آورد تغيير توجه ها زماني كه با هيجانهاي تند و عميق همراه هستند بسيار دشوار می باشد.

آيا تمايل به عملكردن هميشه به اجرا در مي آيد ؟چرا ؟

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید                     

سوال:چطور مي توانيم توجه هاي افراد را‌ در سازمان (بررسي كنيم) تغيير داد؟

1 – عنصر رفتاري: يعني تمايل به عملكردن نه خود عملكردن اگر شخصي نسبت به شيءها نگرشي مثبت داشته باشد سعي خواهد كرد به آن نزديك گردد يا آن را بخرد‌،تعريف كند،ارزش آن را بشناسد و …امّا اگر توجه او به نسبت به آن شيء منفي باشد تمام تلاشش اين خواهد بود كه از آفاصله بگيرد ،آن را از بين ببرد و …

پس تمايل به عملكردن هميشه به اجرا در نمي آيد زيرا هنجارها و فشارهاي اجتماعي مانع مي گردد مثلاًكارمندي كه تمايل ندارد زير نظر كارفرما خود كاركند به آساني نمي تواند نا رضايتي خود را ابراز دارد در اين گونه موارد رفتارها،احساسات واقعي ما را منعكس نمي كند . گر موردي هنجارها ،رفتارها،احساسات ما را منعكس نمي كند ؟


آيا توجه هاي افراد يكسان می باشد ؟  توجه هاي متفاوت از كجا ريشه مي گيرند‌؟

1.فرهنگها ،2. گروهها

2 – فرهنگ ها: خانواده و تجربه هاي شخصي ريشه اين تفاوتهاي توجه ها در ابهام می باشد  سنت ها ،ارزشها و شيوه زندگي و ساير اجتماعي كه به آن تعلق داريم فرهنگ را تشكيل مي دهد اثر فرهنگ بر توجه ها خيلي مهم می باشد و مي تواند تعيين كند كه مثلاً چرا شهروندان كشورهاي مختلف درمورد انبوهي از موضوع ها توجه هاي متفاوت دارند .

2- گروه ها : دو نوع گروه هست كه توجه هاي ما را تحت تآثير قرار مي دهد.

1.گروهي كه عضو آن هستيم (به آن تعلق داريم )

  1. گروهي كه مي خواهيم عضو آن باشيم (گروه مرجع)

به دلايل متفاوت مي توانيم به يكي از گروه ها ملحق شويم و احتمالاً توجه هاي اعضاي آن را بپذيريم در اينجا تعلق به گروه توجه هاي ما اثر مي گذارد در بسياري مواقع اين گروه ها اثر متقابل دارند .

تعریف پروژه :

تعاملهای فراوان سیستم خرید سبب شده می باشد که نحوه عملکرد این سیستم به عنوان یک عامل مهم در صحت و سرعت انجام فرآیند های مختلف اقدام کند ، شناخت فرآیند های مختلف و جریان داده ها در این سیستم مهم و حیاتی می باشد ضمن اینکه بایستی تأثیر هر فرآیند بر روی فرآیندهای دیگر و تقدم و تأخر آنها به گونه دقیق شناسایی گردد .

شرکت نسیم تابران خراسان دارای یک انبار می باشد که پس از اینکه سفارش مشتری توسط مدیر خرید مورد تأیید قرار گرفت برای مشتری حواله تحویل کالا ، صادر می گردد . این حالتی می باشد که ما آن سفارش مورد نظر را داخل انبار داشته باشیم .

این نوشته در پایان نامه های ارشد ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید