دانلود فایل تحقیق : دانلود پروژه رشته برق درباره ITS – قسمت دوم

دانلود پایان نامه

امكانات ادغام ITS در پروژه هاي حمل و نقل امروز :

هدف نهايي آن می باشد كه اطمينان پيدا كنيم كداميك از استراتژي ها و فن آوري‌هاي ITS جزئي لاينفك از طرحها و برنامه هاي حمل و نقل مي‌باشند . معذالك در خصوص همه سرمايه گذاري‌هاي حمل ونقل / فن آوريهاي ITS بايد با سيستم هاي موجود متناسب شوند و به شكلي سود آور درجاي خود قرار گيرد . در ITS بايستي دقيقاً به موارد زير توجه داشت كه :

نکته مهم : برای بهره گیری از متن کامل پژوهش یا مقاله می توانید فایل ارجینال آن را از پایین صفحه دانلود کنید. سایت ما حاوی تعداد بسیار زیادی مقاله و پژوهش دانشگاهی در رشته های مختلف می باشد که می توانید آن ها را به رایگان دانلود کنید

شما می توانید تکه های دیگری از این مطلب را در شماره بندی انتهای صفحه بخوانید              
برای دانلود فایل ورد متن کامل اینجا کلیک کنید

– چه نوع پروژه هايي در كوتاه مدت قابل اجرا مي‌باشند.

– چگونه ساختار حمل و نقل موجود با ITS كامل ميگردد و چگونه ITS با ديگر سرمايه گذاري ها – سنتي و جديد – در مقاطع متوسط و دراز مدت متناسب خواهد گردید.

اين توجه استراتژيك از ITS مستلزم سرمايه گذاري سود آور و برنامه دراز مدت مي‌باشد كه هر دو مورد توسط فرايند برنامه ريزي و طرح و استانداردهاي ITS ملي حمايت مي‌شوند . اين شيوه ” برنامه ريزي هوشمند ” نسبت به ITS در شناخت كامل قابليت هاي ITS تأثیر بسيار مهمي دارد

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید                     

به جريان انداختن ITS در مسير حمل و نقل آينده :

به مقصود تضمين تداوم حمايت براي پروژه ها و برنامه هاي كليدي ITS “به جريان انداختن” آن در فرآيند برنامه ريزي و تصميم گيري از ضرورت خاصي برخوردار می باشد . نهادينه كردن ITS در فرآيند برنامه ريزي بدين معناست كه ITS در سطح فني و تكنيكي از توجه مستمري برخوردار گردد تا احتمالا در نتيجه آن توجه كلي ايالات و مناطق به ITS استراتژيك‌تر و تاثير آن طولاني تر گردد. اثرات ITS ماهيتا سيستماتيك هستند و از نظر اقتصادي و سهولت حمل و نقل اثرات گسترده اي دارند. از اين رو مي توان گفت كه ITS را بايستي در برنامه ريزي ايالتي و كلان شهري كاملا ادغام كرد. در واقع ، ITS بخشي از پروژه هاي ايالتي، منطقه اي و محلي را به خود اختصاص مي‌دهد. به اين ترتيب از قرار گرفتن ITS در موضعي خصمانه پیش روی سرمايه‌گذاري در ترانزيت و مسيرها به صورت سنتي جلوگيري مي‌گردد.

حوزه هايي كه اين شيوه را برگزيده اند، عموما استراتژي مشتركي براي نهادينه كردن ITS در فعاليت هاي سازمان برنامه ريزي اتخاذ كرده و پرداختن به بهره برداري را به عنوان بخشي ار تصميم گيري هاي حمل و نقل قرار داده اند. مراحل مشخص در اين فرآيند عبارتند از:

  • ايجاد فعاليت هاي مستمر تحقيق و بررسي در ارتباط با ITS ، ايجاد آگاهي بيشتر نسبت به نظرات و مسايل بخش خصوصي، شناخت بهتر از كاربردهاي ITS و فوايد آن و نيز ايجاد مشاغل مربوط به كار ITS از ديدگاه بخش خصوصي
  • ايجاد يك نيروي موظف يا كميته ITS شامل عضويت ساير مراكز برنامه ريزي ، ارايه دهندگان خدمات ترانزيت، گشت بزرگراه‌ها، خدمات اورژانس، خط آهن باربري، بنادر، شركت هاي حمل و نقل باربري و ديگر اعضاي بخش خصوصي و دولتي ذينفع اين كميته همواره بايد اين سوال را در ذهن داشته باشد كه “آيا سيستم هاي حمل و نقل ، به اندازه كافي كارا و موثر اقدام مي‌كنند؟”

فناورى اطلاعات و ارتباطات (ICT ) با قابليت رهايى اطلاعات از قيد زمان و مكان تاثير قــابل ملاحظه اى را در سيستم هاى حمل و نقل گذاشته می باشد از آن جمله مى توان به ايــــــجاد و گسترش سيستم هاى هوشمند حمل و نقل ITS (Intelligent Transportation Ststems) ، سيستم هاى محل يابى جهانى و سيتم هاى رد يابى و هدايت وسايل نقليه تصریح كرد.

مهم ترين دستاورد اين سيستم ها بهبود برنامه ريزى و زمان بندى حمل و نقل ، بهبود و ارتقاع مديريت حمل و نقل ، افزايش رضايت مشتريان و ذينفعان از بخش، ارتقاع ظرفيت جاده ها و بزرگراهها و كاهش ترافيك و تصادفات می باشد .

تعامل ICT و حمل و نقل نيز در خود تعامل می باشد . توسعه فناورين هاى كنفرانس الكترونيك و ويدئويى باعث كاهش مسافرت ها مى گردد. هم چنين توسعه تجارت الكترونيك باعث تسهيل و افزايش مبادلات خواهد گردید . برحسب تجارت ساير ملل ، توسعه كاربردهاى الكترونيك تقاضاى بخش حمل و نقل را افزايش مى دهد اين تعاملات ، تهديدها و فرصت هايى در پيش حمل و نقل قرار خواهد داد.

مواجه ICT با صنعت حمل و نقل در كشورهاى توسعه يافته منجر به توليد سيستم هاى هوشمند حمل و نقل ITS شده می باشد .

این نوشته در برق ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

پاسخی بگذارید