دانلود فرمت ورد:دانلود پروژه رشته برق در مورد سيستم فرمان الكتريكي ESP- قسمت دوم

دانلود پایان نامه

– به علت نبودن ستون زمان و اهرم بندي آن اولاً به مقدار كمي از وزن سيستم فرمان مي كاهد ثانياً باعث نرم تر شدن غربيلك فرمان مي گردد كه مي توان با نيروي بسيار كم آن را هدايت كرد.

شما می توانید تکه های دیگری از این مطلب را در شماره بندی انتهای صفحه بخوانید              

تشريح اقدام كرد سيستم :

معرفي ساختمان:

شامل دو مدار ارتباطي بين پنيون زير فلكه فرمان و پنيون مستقر روي ميل فرمان وسط – دو موتور الكتريكي – 2 عدد سنسور زاويه – 2 عدد سنسورگشتاور – حافظه مركزي يا Ecu مدارات برقي ارتباط دهنده بين ECU و سنسورها و موتورهاي الكتريكي – ميل فرمان وسط شغال دست و سگدست و محور چرخها مي باشد.

نکته مهم : برای بهره گیری از متن کامل پژوهش یا مقاله می توانید فایل ارجینال آن را از پایین صفحه دانلود کنید. سایت ما حاوی تعداد بسیار زیادی مقاله و پژوهش دانشگاهی در رشته های مختلف می باشد که می توانید آن ها را به رایگان دانلود کنید

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید                     

انتظاراتي كه از سيستم مي رود: اولاً بايد مانند سيستم فرمانهاي قبلي هدايت خودرو را انجام دهد. ثانياً زیرا ستون فرمان وجودندارد بايد حس حركت خودرو را در غربيلك و از آن به راننده به وجود آورد.

نحوة اقدام كرد سيستم:

سنسور زاويه شماره 1 كه در كنار پنيون شماره 1 نصب شده مقدار چرخش پنيون متصل به فلكه فرمان را اندازه گرفته و با پالس مغناطيسي به ECU منتقل مي كند. بنابراين ما با چرخاندن فلكه فرمان عملاً درخواست خود را براي چرخش چرخها به Ecu منتقل مي كند.

سنسور گشتاور، سنسوري مي باشد كه در روي پنيون شماره 2 سوار شده و مقدار گشتاور مورد نياز براي چرخش چرخها را اندازه گرفته و به Ecu منتقل مي كند و Ecu كه اطلاعات را از اين دو سنسور دريافت مي كند با جداول و اطلاعات اوليه كه توسط كارخانه در آن طراحي شده مقايسه كرده و مقدار انرژي الكتريكي لازم كه بايد به موتورها داده گردد تا درخواست راننده را اجابت كند اندازه گيري مي كند و به موتورها منتقل مي كند. موتور نيز با چرخاندن پنيون كه با نشانه اي ميل فرمان وسط درگير می باشد عملاً كار سيستم اهرم بندي فرمانهاي ساده قبلي را انجام مي دهد.

بنابراين ما توانسته ايم با حذف ستون فرمان، ساده كردن جعبه فرمان، انتقال نيرو و درخواست از فلكه فرمان به چرخها دهيم.

تنها عيبي كه در سيستم فاقد ستون فرمان هست اين می باشد كه راننده زیرا نيروهاي وارد به چرخ را در فرمان احساس نمي كند و نيز به اين نيروها عادت كرده می باشد. بنابراين هنگام رانندگي احساس امنيت نمي كند. مسئله امنيت در فرمان دادن و هدايت كردن ماشين اهميت بسزايي دارد. مخصوصاً يك فرم جديد مانند هدايت الكتريكي فرمان مورد قبول عموم قرار مي گيرد و همچنين مجوز ساخت به دست مي آورد كه حداقل به اندازه سيستمهاي قبلي (مكانيكي ) مورد اطمينان باشد.

بدين نسبت در اين سيستم مكانيزمي طراحي شده كه اين احساس را در راننده به وجودمي آورد كه تشريح كار آن به توضیح زير می باشد:

يك سنسور گشتاور مخالف روي پنيون پائين سوار شده می باشد كه ضربات و گشتاور وارد از چرخها را تشخيص داده و به ECU منتقل مي كند كه Ecu نيز اين اطلاعات را پردازش كرده و مقدار برق لازم براي موتور زير فلكه فرمان ارسال مي كند تا بتواند گشتاور مخالف را در فلكه فرمان به وجود آورد تا باعث گردد احساس حركت چرخها و هدايت خودرو در راننده ايجاد گردد.

برای دانلود فایل ورد متن کامل اینجا کلیک کنید

لازم به ذكر می باشد در اين سيستم براي بالا بردن ضريب اطمينان از كاركرد آن دو مدار مجزا براي سيستم در نظر گرفته شده كه هر وقت به علتي اگر يك مدار از كار افتاد مدار ديگر جايگزين شده و تمام كارها و وظايف مدار اولي را انجام مي دهد.

 

جمع بندي سيستم فرمان الكتريكي ESP

جانشيني فرمان الكتريكي به جاي فرمان مكانيكي مزيتهاي ساختاري و عملي مختلفي دارد كه بالا بردن راحتي و امنيت را شامل مي گردد.

براي يك سيستم Steer by wire (هدايت تلگرافي ) اطمينان و در دسترس بودن اطلاعات مورد نياز از اهميت بسزايي برخوردار می باشد.

این نوشته در برق ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

پاسخی بگذارید