متن کامل: دانلود پروژه رشته تربیت بدنی در مورد بارداري و ورزش – قسمت دوم

دانلود پایان نامه

توصيه هاي كلي عبارتند از:

  • در آب و هواي گرم و مرطوب ورزش نكنيد
  • زمانيكه مريض هستيد تب داريد ورزش نكنيد.
  • سعي كنيد آب كافي قبل و بعد از فعاليت ورزش مصرف نماييد.
  • سعي كنيد لباس سبك بپوشيد
  • سعي كنيد با ساير ورزشكاران تبادل نظر داشته باشيد تا بتوانيد به بدن خود استراحت دهيد
  • نکته مهم : برای بهره گیری از متن کامل پژوهش یا مقاله می توانید فایل ارجینال آن را از پایین صفحه دانلود کنید. سایت ما حاوی تعداد بسیار زیادی مقاله و پژوهش دانشگاهی در رشته های مختلف می باشد که می توانید آن ها را به رایگان دانلود کنید

خطر آسيب ديدگي در طول فعاليت ورزشي:

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید                     

زمانيكه شما باردار هستيد تغييرات در بدن شما باعث آسيب ديدگي شما مي گردد.

به عنوان مثال:

  • هورمون هايي مثل ريلاكسين باعث شل شدن رباط مي گردد كه سطح آسيب ديدگي شما را افزايش مي دهد.
  • وزن اضافي سطح فعاليت هاي قدرتي را در مفاصل و ماهيچه ها تحت تأثير قرار مي دهد.
  • وزن اضافي ناحيه شكم بر توازن بدن شما از طريق افزايش سطح مركز ثقل بدن تأثير مي گذارد.

زنان باردار،‌ ورزش و مباحث حقوقي

بر اساس قوانين ضد آپارتايد، تبعيض پیش روی زماني كه در دوره بارداري يا دوره بارداري بالقوه دارند قانوني مي باشد. به عنوان مثال يك ورزشكار زن اگر بدليل بارداري براي تيم ورزشي انتخاب نشود او حق دارد از طريق مراجع قضايي اقدام نمايد. براي اطلاعات بيشتر در خصوص مباحث پيچيده حقوقي فوق با وكيل خود و كميسيون ورزشهاي استراليايي يا پزشكي و           استراليا مشورت نماييد.

بلافاصله پزشك خود را در جريان قرار دهيد.

اگر شما مسابقه مربوط به علايم زير را در طول يا پس از فعاليت ورزشي دارا هستيد در آنصورت مي بايست آن را متوقف سازيد و بلافاصله با پزشك خود مشورت نماييد.

  • درجه ضربان قلب بالا
  • سرگيجه يا ضعف
  • سردرد
  • انقباض عضلاني
  • خونريزي يا پارگي مشيميه جنين
  • شما می توانید تکه های دیگری از این مطلب را در شماره بندی انتهای صفحه بخوانید              
  • تهوع
  • تنگي نفس
  • درد پشت يا لگني
  • جابجايي فوتال(جنين)
  • متورم شدن سريع صورت، دستان و زانوها

و بيماري و نارسايي در دوره بارداري مي بايست به گونه كامل بررسي گردد و قبل از شروع يا تداوم فعاليت ورزشي مورد ارزيابي قرار گيرد.

چگونه مي توان در جهت رفع اختلالات فوق اقدام نمود.

  • مراجعه به پزشك خود
  • مراجعه به انجمن ورزش خود
  • مراجعه به وكيل خود
  • مراجعه به واحد ورزشي و زنان،‌ كميسيون ورزشهاي زنان استراليا
  • پزشكي ورزشي استراليا
  • مراجعه به بخش خدمات اطلاعات زندگي

نكاتي كه مي بايست مد نظر قرار دهيم:

این نوشته در تربیت بدنی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید