متن کامل: پایان نامه:بررسی وضعیت استفاده مشتریان از موبایل بانک و ارتباط آن با ویژگی های جمعیت شناختی

دانلود پایان نامه
شما می توانید تکه های دیگری از این مطلب را در شماره بندی انتهای صفحه بخوانید              

 

واژگان کلیدی:  موبایل بانک، مشتریان، متغیرهای جمعیت شناختی

 

فصل اول

کلیات پژوهش

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید                     

1-1مقدمه

این فصل با اظهار مسأله آغاز می گردد ؛در این قسمت کوشش شده موضوع مورد مطالعه از پرده ابهام خارج و خواننده بتواند مفهوم آن را درک نمایددر قسمت دوم به اهمیت و ضرورت انجام پژوهش پرداخته شده می باشد در قسمت سوم به اظهار اهداف پژوهش(مطالعه وضعیت بهره گیری مشتریان از موبایل بانک و ارتباط آن با ویژگی های جمعیت شناختی)،سوالات و فرضیه های پرداخته شده می باشد سپس جنبه نوآوری و جدید بودن پژوهش مطرح شده و پس از آن تعاریف واژگان تخصصی مورد بهره گیری در پژوهش و سپس دامنه پژوهش عنوان گردیده می باشد و در قسمت پایانی فصل ساختار کلی پژوهش معرفی شده می باشد.

1-2 اظهار مساله

توسعه سریع فناوری ارتیاطی بی سیم یاعث توسعه تجارت سیار به عنوان یک کاربرد ویژه برای سازمان ها و مشتریان شده می باشد موبایل بانک یکی از انواع رایج تجارت سیار می باشد که یه مشتریان امکان می دهد در مکان های مختلف و با وسیله ای ساده و قابل دسترس عملیات بانکی شان را انجام دهند(الهی و قنبری،1391).بر اساس آمارهای موجود، ضریب نفوذ بهره گیری از موبایل بالاتر از هر فن آوری دیگری می باشد و این مسأله تجارت موبایل را به شکل انقلابی جهانی درآورده می باشد که با همان سرعت وقوع در کشورهای پیشرفته، در کشورهای در حال توسعه نیز در حال پیشرفت می باشد(جوزف و استون[1]،2003). بانکداری الکترونیکی، اساساً به فراهم آوردن امکان دسترسی مشتریان به خدمات بانکی با بهره گیری از واسطه های ایمن و بدون حضور فیزیکی اطلاق میشود(لوی و دیگران،2010). بنابر تعریف دیگر، بانکداری الکترونیک به ایجاد محصولات و خدمات با بهای کم از طریق کانال های الکترونیکی اطلاق می گردد. این محصولات و خدمات می تواند شامل صورتحساب، وام، مدیریت سپرده ها، پرداخت های الکترونیکی و ایجاد محصولات و خدمات پرداخت های الکترونیکی همانند پول الکترونیکی باشند(عباسی نژاد و مهرنوش،1388).در واقع، بانکداری الکترونیک شامل کلیه کانال های الکترونیکی می باشد که مشتریان برای دسترسی به حساب هایشان و انتقال پول یا پرداخت صورتحساب هایشان، از آن بهره گیری می کنند(کارجالتوو دیگران[2]،2002).این کانال ها شامل اینترنت، موبایل، تلفن، تلویزیون دیجیتال و دستگاه های خود پرداز می باشد(دنداپانی[3]،2008). موبایل بانک به عنوان یک کانال ارتباطی بی سیم برای تولید ارزش توسط مشتریان در معاملات بانکی به وجود آمده می باشد. امروزه، یکی از شیوه های جدید که درعرضه خدمات بانکی مورد توجه اساسی قرارگرفته، عرضه خدمات مالی و بانکی با بهره گیری از تلفن های همراه می باشد. با آنکه عمر بهره گیری از تلفن های همراه برای انجام عملیات بانکی ومالی، چند سالی نیست، اما در این مدت کوتاه، پیشرفت های مهمی در این زمینه صورت گرفته که نوید دهنده گسترش بسیار زیاد این شیوه جدید بانکداری الکترونیکی درآینده میتواند باشد(یولیا و دیگران[4]،2009).جمعیت شناختی مطالعه جمعیت  مردم بر اساس اندازه، تراکم، محل، سن، جنسیت، نژاد شغل و آماره های دیگر می باشد.محیط جمعیت شناختی از محیطهای مورد علاقه بازاریابان می باشد زیرا از مردم تشکیل شده می باشد و مردم نیز بازار را تشکیل می دهند تغییرات محیط جمعیت شناختی منجر به تغییرات اساسی در کسب و کارها شده می باشد(کاتلر و آرمسترانگ،1379).پس این مساله مطرح می گردد در شعب بانک ملی شهرستان ایلام وضعیت بهره گیری مشتریان از موبایل بانک به چه صورت می باشد  و چه ارتباطی می تواند با متغیرهای جمعیت شناختی داشته باشد . به بیانی دیگر هدف از پژوهش حاضر پاسخ به این سوال می باشد که ” آیا بین بهره گیری مشتریان از موبایل بانک و متغیرهای جمعیت شناختی ارتباط معناداری هست ؟ “و با در نظر داشتن اینکه این متغیرها دارای اهمیت قابل توجهی هستند و تاکنون درشعب مورد نظر مطالعه نشده می باشد وضعیت آن چگونه می تواند باشد.

این نوشته در پایان نامه های ارشد ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

پاسخی بگذارید