منبع پایان نامه : پایان نامه: تبیین نحوه ایجاد رغبت به خرید و نیز فروش هیجانات، احساسات و بالاخص شرایط احساسی مثبت به مصرف کنندگان

دانلود پایان نامه

کلید واژه­ها: تبلیغات هیجانی، یادآوری، گرایش به خرید، محصولات مصرفی، درگیری ذهنی.

شما می توانید تکه های دیگری از این مطلب را در شماره بندی انتهای صفحه بخوانید              
شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید                     

 

فصل اول:

کلیات پژوهش

 

1.1- مقدمه

برای مدت های مدیدی، بیشتر متخصصان بازاریابی اهمیت حواس بشر را در بازاریابی نادیده گرفته و به ویژه از این نکته غافل بوده اند که چگونه اظهار های حسی مختلف مانند رایحه، موسیقی، طرح، طعم و بافت می تواند به شفاف سازی هویت یک شرکت یا برند کمک کنند. این حقیقت از لحاظ علمی کاملاً مبرهن می باشد که حواس پنج گانه ی بشر روی رفتارش تأثیر می گذارد و اظهار های حسی مختلف در شکل گیری تصویر یا برداشت ذهنی فرد از شرکت یا برند تأثیر قابل توجهی دارند (هولتن و همکاران،2010: 6). درحالیکه که امروزه مصرف کنندگان به گونه مداوم در معرض سیل آسای پیامهای سنتی و مکرر تبلیغاتی – پیامهائی که آنان را به صورت روزمره بمباران و دیدن برنامه های تلویزیونی آنان را قطع می‏کند یا در فعالیتهای روزانه بر سر راه آنان قرار می گیرد- قرار دارند و دنیای امروز صحنه‌ی کارزار رقابت می باشد، شاید بتوان گفت که در این کارزار رقابتی سنگین دشمنی هست که از دیگران خطرناک‌تر می باشد و حرکات او کمتر قابل پیش‌بینی می باشد، نام این دشمن سرسخت ”بی‌تصمیمی” می باشد. طبق گزارش یکی از شرکت‌های مشاوره فروش[1]، نزدیک به شصت درصد مخاطبان حائز شرایط مطلوب، قربانی وضع موجود و حالت بی‌تصمیمی خود هستند (دن هیل ، 2010: 281) .اما چه بایستی نمود؟ برای آنکه وضعیت موجود را در هم شکنیم و طرحی نو دراندازیم بایستی عادات گذشته را کنار بگذاریم، اگر بخواهیم به بشر مدرن امروزی چیزی بفروشیم، بایستی آغاز امیال و اشتیاقات آنها را بشناسیم و تحت تأثیر قرار دهیم (فیلیپس،1385: 39). در واقع مردم محصول نمی‎خرند، بلکه تنها شکلی تغییر یافته از هیجانها و احساسات خود را خرید می‌کنند برای مثال آنها برای ارضای کودک درون خود، در خرد سالی سوار بر تاب و سرسره می‎شوند و در بزرگسالی محصول تاب و سرسره تبدیل به محصولی بلوغ یافته‎تر مثل شهربازی و سینما می‎گردد، لذا اگر فروشنده‎ای بتواند ما را مجاب کند که در صورت خرید محصول او به یک شرایط احساسی مثبت دست خواهیم پیدا نمود، آن گاه می باشد که رغبت به خرید را نشان داده و آن جنس را می‎خریم (درگی،1391: 66). پس کنجکاو شدیم تا از تأثیر حواس پنج گانه ی بشر بیشتر بدانیم و در اقدام بازاریابی حسی را بیشتر مورد کاوش قرار دهیم و با تاکید بر تبلیغاتی که احساسات و هیجانات انسانی را تحت تأثیر قرارمی دهد و در او انگیزش ایجاد می کند تا به آن واسطه سبب یادآوری موضوع تبلیغ در موقع خرید شده و اقدام خرید را منجر گردد به پژوهش بپردازیم.

 

 

2.1- اظهار مسأله

– آیا بایستی مصرف کننده از دیدن یک تبلیغ برانگیخته شده و احساس کند که با خرید آن محصول بر ضعفهایش فائق آمده و موجودی کاملتر خواهد گردید؟

این نوشته در پایان نامه های ارشد ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

پاسخی بگذارید