متن کامل: پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت : بررسی مفاهیم مدیریت روابط مشتریان (CRM) و مدیریت دانش(KM)

دانلود پایان نامه

با عنوان : مطالعه مفاهیم مدیریت روابط مشتریان (CRM) و مدیریت دانش(KM)

در ادامه مطلب می توانید تکه هایی از ابتدای این پایان نامه را بخوانید

و در صورت نیاز به متن کامل آن می توانید از لینک پرداخت و دانلود آنی برای خرید این پایان نامه اقدام نمائید.

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت

عنوان :

مطالعه مفاهیم مدیریت روابط مشتریان (CRM) و مدیریت دانش(KM)

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی گردد

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

***ممکن می باشد هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد

یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود اما در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل و با فرمت ورد موجود می باشد***

متن کامل را می توانید دانلود نمائید

زیرا فقط تکه هایی از متن پایان نامه در این صفحه درج شده (به گونه نمونه)

اما در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه

 با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند

موجود می باشد

مقدمه

هم اكنون شركتها و سازمانها بيشتر و بيشتر به اين درك مي رسند كه بايد مشتريان خود را در مركز سازمان قرار دهند و از يك فرآيند قدرتمند استراتژيك مشتري محور حمايت كنند كه شامل ثبت اطلاعات مشتريان، تقسيم بندي مشتريان، بررسي مشتريان، سرمايه گذاري در تکنولوژی و مديريت مشتريان مي باشد(Brown, 2000).

کوشش در جهت مركزيت بخشيدن مشتريان در سازمانها به دهه 1960 بر مي گردد. زمانيكه تمركز بازار يابي از مديريت محصول يا تلاشهاي بازار يابي به مديريت سود آوري هر يك از مشتريان در طول دوره ارتباطشان با سازمان تغيير كرد. اين امر منجر به سوق يافتن اکثر مباحث به سمت بازاريابي ارتباط مند[1] در دهه 1980 گرديد(Hakansson,1988 ؛,1983 Berry). هدف بازار يابي ارتباط مند شناسايي نگهداري و ايجاد شبكه اي با هريك از مشتريان و كوشش دائم در راستاي تقويت اين شبكه به مقصود دستيابي به منافع دو طرفه از طريق تماسهاي متقابل و خاص باهر مشتري و ايجاد ارزش افزوده در دوره اي بلند مدت استShani&chalasani,1992:34)).

با اين وجود بازاريابي ارتباط مند اساسا بر روي استراتژي تمركز كرده و فاقد يك ديدگاه كل نگر نسبت به فرآيندهاي تجاري مرتبط می باشد. در حاليكه مديريت روابط مشتريان[2] نه تنها بر يك استراتژي جامع، بلكه بر فرآيند جذب ، نگهداري و شريك شدن با مشتريان منتخب بمنظور ايجاد ارزش فوق العاده اي هم براي شركت و هم مشتريان تمركز می نمايد(Buern&Schierholz&kilbe&Brenner,2005:575). بنا به گفته چالسی و کیس شواهد زيادي هست كه نشان مي دهد توجه روابط مشتريان از آخرين دهه قرن نوزدهم مورد توجه قرار گرفته می باشد (مهدوی­نیا،قدرت­پور،1384). مديريت روابط مشتريان به فرآيند استراتژيك شكل دادن ارتباط بين شركت و مشتريانش با هدف حداكثر كردن ارزش هر مشتري در حال حاضر و در كل دوره ارتباط براي شركت و در عين حال حداكثر ساختن رضايت مشتري، تصریح دارد(Raja gopal,2005:308 &Sanchez) ،در تعريفي ديگر مديريت روابط مشتريان (CRM) را يك سيستم اطلاعاتي مديريت مي دانند كه روابط متقابل مشتريان با شركت را پيگيري مي نمايد و به كارمندان اجازه مي دهد تا فورا به اطلاعاتي در ارتباط با مشتريان از قبيل خريدهاي قبلي، سوابق دريافت خدمات، نارضايتي ها و تماس هاي گرفته شده پيرامون مشكلات حل شده آنها دست پيدا كنند.

سيستم مديريت روابط مشتريان غالبا با ديگر سيستمهاي حمايت تصميم گيري در كليه حوزه هاي عملياتي از قبيل سيستم برنامه ريزي منابع شركت،[3] سيستم اطلاعاتي ويژه[4]، سيستم مديريت زنجيره ارزش[5] و مديريت چرخه زندگي محصول[6] تداخل پيدا مي كند(:103 2007، Nomby & sherif & Nguyene ).

در سالهاي اخير، سازمانها و شركتهاي مختلف، پيوستن به طریقه دانش را آغاز كرده اند و مفاهيم جديدي زیرا كار دانشي، دانشكار، مديريت دانش و سازمانهاي دانشي، خبر از شدت يافتن اين طریقه مي دهند(ابطحی، صلواتی،1385: 3). بررسي موضوعي تحت عنوان مديريت دانش[7] براي اولين بار با گزارش ساليانه 1994 شركت سوئدي به نام اسكانديا شروع گردید ولي کوشش عمده در اين خصوص در حقيقت در سال 1991 به آغاز گردید(لطیفی ،1383: 1) در آینده جوامعی می توانند انتظار توسعه و پیشرفت داشته باشند که از دانش بیشتری برخوردار باشند. اين ترتيب برخوداري از منابع طبيعي نمي تواند به اندازه دانش مهم باشد. سازمان دانشي به توانمندي هايي دست مي يابد كه قادر می باشد از نيروي اندك قدرتي عظيم بسازد.

دانش بواسطه نزديكي به تصميم ها و اقدامات سازماني به مراتب بيش از داده ها و اطلاعات مي تواند باعث بهبود عملكرد شده و در نتيجه كيفيت خدماتي سازمانها را بطور عام و سازمانهاي دولتي را بطور خاص بهبود بخشد (ابطحی، صلواتی، 1385: 4،3).

1-2 اظهار مساله

مفاهیم مدیریت روابط مشتریان (CRM) و مدیریت دانش(KM) اخیراً توجهات گسترده ای را در جهان تجارت و دانشگاهها بخود معطوف کرده می باشد. هر دو رویکرد بر تخصیص دادن منابعی به مقصود طرفداری از فعالیتهای تجاری در جهت دستیابی به مزیتهای رقابتی تمرکز دارند.

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید                     

مدیریت روابط مشتریان بر مدیریت روابط بین شرکت و مشتریان حال و احتمالی به عنوان کلید موفقیت تاکید دارد، یک ارتباط خوب با مشتریان منجر به رضایت بیشتر مشتری می گردد.

در طبقه بندی مشتریان، مشتریان خشنود وفادار، مشتریان باارزشتری برای سازمانها هستند زیرا که کسب درآمد بیشتر منوط به وجود آنها می باشد.

مدیریت دانش به دانش در دسترس سازمان به عنوان یک عامل مهم موفقیت نگاه می کند. کلیه شرکتها با دانش بالا، می توانند سریعتر، ارزانتر و با کیفیت تر از سایر شرکتها به نتایج دست پیدا کنند. دانش سازمان از مشتریان، بازارها و دیگر عوامل مرتبط موثر اجازه بهره گیری سریعتر از فرصتها را داده و انعطاف پذیری بیشتری را در هنگام عکس العمل نسبت به تهدیدها به دنبال خواهد داشت.

در سالهای اخیر، بیشتر شرکتهای دانش به موفقیت چشم گیری دست یافته اند، موفقیتی که در عملکرد بازار بورس آنها نمایان می باشد. اکنون ساپ، تولیدگر نرم افزار، در سرمایه گذاری بازار بورس، فلکس واگن را پشت سر می گذارد. شرکت انیترنتی نت اسکیپ، از اپل پیشی گرفته می باشد، مایکروسافت به عنوان یکی از هوشمندترین صنایع، شرکتهای غول پیکر صنعتی مثل بوینگ و کداک را به حاشیه می راند. در حال حاضر اندازۀ ساختمان های صنعتی و اداری یک شرکت، دیگر میزان معتبری برای اهمیت و قابلیت صنعتی آن نیست.(حسینی خواه ،1385 :12)

تعداد صفحه :130

قیمت : 14700 تومان

***

—-

پشتیبانی سایت :        ———-        [email protected]

در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.

شما می توانید تکه های دیگری از این مطلب را در شماره بندی انتهای صفحه بخوانید              

***  ***

این نوشته در رشته مدیریت ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

پاسخی بگذارید