۵ دلیل در نظر گرفتن پمپاژ ترمزها در گوگل AMP برای وب سایت شما

ویژگی AMP جدید (صفحات شتاب موبایل) گوگل به عنوان ابزاری انقلابی برای افزایش سرعت بارگذاری صفحات وب شما در دستگاه های تلفن همراه به بازار عرضه شده است و احتمالاً حتی مزایای SEO را نیز ارائه می دهد.

موبایل

گوگل AMP قرار است این مشکل وب سایت رایج را حل کند: در صورت عدم بارگیری در سه ثانیه یا کمتر ، وب سایتها را ترک می کنند.

از طرف مثبت ، گوگل AMP کاری را که قرار است انجام دهد انجام می دهد. این باعث می شود صفحات سریعتر در دستگاه های تلفن همراه بارگذاری شوند و تقریباً تمام وب سایت هایی که از AMP استفاده می کنند شاهد افزایش ترافیک در صفحات AMP خود هستند. همچنین به نظر می رسد که همه وب سایت ها برای حفظ رقابت و حفظ رتبه های خوب مجبور به استفاده از برنامه ای هستند که زمان بارگذاری تلفن همراه را تسریع می کند.

با این حال ، بسیاری از افراد در صنعت فناوری و نشر گمان می کنند که علی رغم افزایش ترافیک ، AMP خدمات ارزنده ای نیست. در اینجا پنج دلیل برای احتیاط با گوگل AMP آورده شده است:

۱ pages صفحات AMP درآمد کمتری ایجاد می کنند

این یک زنگ بزرگ است. بسیاری از انتشارات بزرگ آنلاین که AMP را پذیرفته اند ، متوجه شده اند که درآمد تبلیغاتی آنها در صفحات AMP کاهش یافته است ، که اغلب به میزان ۵۰ درصد کاهش یافته است. رسانه های دارای تجربه این افت شامل وال استریت ژورنال ، واشنگتن پست ، سی ان ان ، نیویورک تایمز ، گاردین و وکس مدیا هستند.

بنابراین چرا صفحات AMP هنگام افزایش ترافیک درآمد کمتری کسب می کنند؟

جواب در تبلیغات است. گوگل AMP انواع تبلیغاتی که در صفحات تلفن همراه قابل نمایش است را محدود می کند. رسانه های خبری که از AMP استفاده می کنند ، باید به تبلیغات بنر وابسته باشند و از تبلیغات سفارشی و پاپ آپ هایی که درآمد بسیار زیادی در صفحات غیر AMP خود دارند ، استفاده کنند.

ریچارد گینگراس ، VP اخبار Google ، گفت ناشران این افت درآمد را تجربه می کنند نه به دلیل نقص AMP ، بلکه به این دلیل که ناشران از تمام ابزارهای تبلیغاتی که AMP ارائه می دهد استفاده نمی کنند.

اما Gingras همچنین اعتراف کرد که گوگل AMP هنوز به تمام توان خود نرسیده است.

گینگراس گفت گوگل هنوز در تلاش است تا این برنامه را بهبود ببخشد ، بنابراین صفحات AMP در نهایت حتی بیشتر از صفحات غیر AMP درآمد بیشتری کسب می کنند ، اما هیچ تضمینی وجود نخواهد داشت ، همانطور که در مورد بعدی بحث خواهم کرد.

۲ ٫ گوگل در گذشته سیستم عامل های بی شماری را رها کرده است

در گذشته Google سیستم عامل ها و برنامه های جدیدی را که قرار بود انقلابی و دائمی باشند ، دور هم انداخته و سپس آنها را رها کرده است زیرا آنها ناکارآمد یا سودآور نبودند.

یک مثال از گوگل Checkout است. اگر یادتان نرود ، گوگل Checkout یک سرویس مشابه PayPal بود که قرار بود خرید آنلاین را ساده تر کند. بعد از ۷ سال قطع شد زیرا دیگر برای گوگل سودآور نبود.

وب سایت هایی که پول را برای ادغام گوگل Checkout در رابط خود خرج می کردند مجبور بودند برای حذف آن حتی بیشتر پول خرج کنند و مزایایی که در زمان اجرای آن از برنامه دریافت کردند حداقل بودند.

گوگل همچنین به دلیل سودآور نبودن از گوگل Reader رها شد و فقط چهار سال پس از خرید آن FeedBurner را خراب کرد.

نکته این است که: در نهایت Google تصمیماتی را می گیرد که برای Google سودآور باشد ، نه برای شرکای خود. و وقتی گوگل همه چیز را خاموش می کند ، آنها شرکای وابسته به آن برنامه ها را ترک می کنند – یا از طریق حلقه ها برای اسکان آنها استفاده می کردند – برای خشک کردن به حالت تعلیق درآمد. با توجه به سابقه گوگل ، هنگام اتخاذ یکی از سیستم عامل های جدید آنها باید با احتیاط عمل کنید.

۳ reviews با یک دانه نمک باید بررسی های مثبت شود

گوگل پس از صرف هزینه های زیادی برای توسعه AMP ، به صراحت اعتراف نخواهد کرد که این برنامه ناقص و شاید غیر ضروری است (من به مرحله بعدی خواهم رسید). بنابراین شما باید تحقیق خود را انجام داده و به غرایز خود در مورد اینکه آیا ارزش آن را دارد اعتماد کنید.

اما شما همچنین برای خواندن بین سطرها باید آماده باشید. آیا این یک بررسی واقعاً مثبت است ، یا شرکتی که سعی در ماندن در سمت خوب گوگل دارد؟

وال استریت ژورنال گزارش داد که بسیاری از ناشران که نگرانی در مورد AMP داشتند ، از ترس از آنچه Google ممکن است با آنها انجام دهد ، تردید کردند که روی این پرونده صحبت کنند و یا حتی از قطع برنامه استفاده کنند. یکی از اعدام ها از اظهار نظر عمومی خودداری کرد زیرا می ترسید گوگل ممکن است “دستگیره ای را که به شرکت آسیب می رساند” تبدیل کند.

گوگل بسیار قدرتمند است – مطمئناً به اندازه کافی قدرتمند است تا تأثیر زیادی بر آنچه شرکتهای همکار خود درباره آنها می گویند تأثیر بگذارد.

انتقادی بخوانید ، و از اینکه از قدرت سوء استفاده نشود ، نترسید.

۴ if اگر در حال حاضر از شبکه تحویل محتوا استفاده می کنید نیازی به AMP ندارید

استفاده از شبکه تحویل محتوا (CDN) یک روش جایگزین برای سرعت بخشیدن به زمان بارگذاری صفحه تلفن همراه شما است. در واقع CDN سیستم سرورهای واقع در سراسر جهان است که برای سرعت بخشیدن به سرعت بارگذاری طراحی شده است.

این شبکه به طور خودکار درخواست یک بازدید کننده را از طریق سروری که به او نزدیکتر است مسیریابی می کند و باعث می شود بار صفحه سریعتر شود.

بسیاری از CDN ها نیز خودکار خواهند شدتصاویر را فشرده سازی کرده و پرونده های بلااستفاده را پاک کنید. CDN می تواند سرعت بارگذاری سایت شما را تا ۵۰ درصد افزایش دهد. اگر قبلاً از یکی استفاده می کنید ، گوگل AMP را نیز اتخاذ کنید ، فایده ای ندارد.

اگر قبلاً از CDN استفاده نمی کنید ، ممکن است بخواهید آن را به عنوان یک سرمایه گذاری با ارزش تر و با ریسک کمتر از گوگل AMP در نظر بگیرید. بسیاری از شرکت های CDN آزمایشی رایگان ارائه می دهند ، و نیازی به نصب سخت افزار یا نرم افزاری برای شما ندارند ، بنابراین تشخیص اینکه آیا CDN گزینه خوبی برای شماست ، بسیار ساده است.
سرمایه گذاری

۵ ٫ می توانید سرعت بارگیری تلفن همراه خود را به تنهایی افزایش دهید

بدون استفاده از گوگل AMP یا CDN می توانید برای افزایش سرعت بارگذاری وب سایت خود بر روی تلفن همراه اقدام کنید.

غیرفعال کردن افزونه ها

یکی از کارکردهای AMP غیرفعال کردن افزونه ها و سایر برنامه های JavaScript است که می توانید به صورت خودکار انجام دهید. اگر از وردپرس استفاده می کنید ، نوشتن کد برای غیرفعال کردن این ویژگی ها بسیار آسان است. تمام کاری که شما باید انجام دهید اینست که برخی دستورات “dequeue” را به پرونده های function.php موضوع خود اضافه کنید. کد باید چیزی شبیه به این باشد:

 if (wp_is_mobile ()) {
wp_dequeue_script ("cufon_handle")؛
}

مثال بالا همان چیزی است که شما برای غیرفعال کردن افزونه Cufon ، ابزاری برای جایگزینی قلم می نویسید. اما می توانید این کد را بنویسید تا اساساً هر افزونه غیرفعال شود ، و باعث می شود سریعتر صفحات شما بارگیری شود. (به خاطر داشته باشید که قبل از اینکه بتوانید یک اسکریپت را خاموش کنید ، ابتدا باید آن را جاسازی کنید!)

تحکیم پرونده های CSS

گام دیگری که می توانید برای افزایش سرعت بارگیری بردارید ، ادغام کلیه پرونده های CSS خود در یک مرجع اصلی CSS است. برای این کار باید از CDN استفاده کنید ، اما باز هم ، این ممکن است گزینه بهتری از گوگل AMP باشد.

تلفیق می تواند کمک کند زیرا اغلب حجم نمایش داده ها ، و نه وزن پرونده های فردی ، باعث کاهش سرعت بارگذاری نمی شود.

برای ادغام ، باید کد وب سایت خود را طوری تنظیم کنید که به یک فایل CSS خارجی که در CDN شما میزبانی شده است مراجعه کند. قبل از اینکه پرونده را به CDN خود بدهید ، از ابزاری مانند CSS Minify برای پاک کردن و فشرده سازی آن استفاده کنید.

آیا باید از گوگل AMP استفاده کنید؟

استفاده یا ادامه استفاده از گوگل AMP تصمیمی است که فقط شما ، به عنوان یک مالک یا مدیر وب سایت ، می توانید تصمیم بگیرید. این بستگی به هدف و ساختار وب سایت شما ، مهارت های شما و یا مهارت کارکنان شما دارد و اینکه چقدر اعتماد دارید که می خواهید در گوگل به عنوان شریک زندگی خود جای دهید.

برای کسانی از شما که به نتیجه نرسیدید ، اینجا TL است ؛ DR:

از طرف مثبت ، گوگل AMP بار بارگذاری را کاهش می دهد و باعث افزایش ترافیک برای وب سایت های اصلی شده است. استفاده از گوگل AMP همچنین ممکن است برای حفظ رتبه خوب در گوگل لازم باشد.

اما از طرف منفی ، به نظر می رسد افزایش ترافیک با کاهش درآمد تبلیغاتی جبران می شود. و قوی ترین استدلال در مورد گوگل AMP این است که این یک برنامه کاربری اضافی است ، به ویژه اگر قبلاً از روش های دیگری برای سرعت بخشیدن به سرعت بارگیری موبایل استفاده کرده اید ، یا دانش و تجربه لازم برای استفاده از این روش ها را دارید.

Author: edame